Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Noen anbefalinger til mixbuss kompressor?]


nepse

Anbefalte innlegg

Driver stort sett med synth/sequencing greier og noe akkustisk og elektrisk gitar osv.

Jeg tar ikke opp hverken trommesett, bassgitar eller vokal.

Har lyst på en hardware kompressor/limiter som jeg kan kjøre mixen gjennom og lurer på om det er noen anbefalinger her?

Endret av nepse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver stort sett med synth/sequencing greier og noe akkustisk og elektrisk gitar osv.

Jeg tar ikke opp hverken trommesett, bassgitar eller vokal.

Har lyst på en hardware kompressor/limiter som jeg kan kjøre mixen gjennom og lurer på om det er noen anbefalinger her?

Hva slags budsjett har du, skal boksene farge lyden eller er du ute etter noe nøytralt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet ligger på rundt 10.000 tenker jeg. Har egentlig sett meg ut 2 stk 1176 kloner som visstnok skal være bra. Men nå har ikke jeg peiling på om dette er typiske kompressorer som brukes på en mix eller hvordan det er. Har egentlig ikke tenkt noe på fargen på boksen, den kan godt være svart. Det var en spøk :D , beklager, måtte bare. Syns det er vanskelig å si noe om dette med nøytralitet eller farge, trodde man kunne velge graden av dette på kompressoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 1176-kloner er det du har sikta deg inn på? Selv kjører jeg en SSL 4000-klone som fungerer svinaktig bra på master bus, selv om jeg sjelden har et behov for å bruke kompressorene der. Benytter dem heller som fysiske inserts på kanaler/gruppekanaler.


Har ikke prøvd 1176 på master bus (siden jeg bare har en), men den slår meg ikke som førstevalget for master bus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.