Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer RG


henki

Anbefalte innlegg

Rg-er med lavere tresifret tall enn 4, helst fem først er ikke mye å bry seg med. De med lavere nummer er greie gitarer til prisen, men heller ikke mer. Det spørs hva du er ute etter. Tenker du firesifret RG, bør du som med andre gitarer over la oss si en 4-5 tusen i nypris før det begynner å svinge.

I mitt hode er originalene fra sent 198X de morsomste å eie. Hvis de er i bra stand, er det gode gitarer, men med en litt komprimert lyd, og tynne halser, noe som ikke er så skrekkelig moderne noen av delene. Kvaliteten er jevnt over veldig god, men sjekk at halsen er rett alle veier. Det at pickupene "må skiftes", er ikke sant. De er helt kurante.
En pris på rundt 3500 er det man skal betale. Kjøper man en, og venter noen år, skulle det ikke forundre meg om de blir verdt mer. Når det er sagt, har jeg tatt feil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg enig med Castor her, men du bør også vurdere premiumserien til Ibanez. Vil tro du kan få de billig brukt, og jeg var heldig og fikk min for under 4000 ,-ny. Hat hatt flere Rger fra gamle til nye, og Premiumen jeg har nå synes jeg faktisk er et hakk vassere. Usikker på hvordan whammyen vil prestere over tid, men har godt inntrykk av den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med både CF og Brekkvasselven.

en av mine første "skikkelige" gitarer var en RG550 med lo-pro. denne står fortsatt som en av de mest trofaste arbeidsjerna jeg har hatt.

Premium-serien er og knall, og har et et kosmetisk opprykk over de eldre RG-modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynkelige bilder, men det der er en knallgitar til en mer enn bra pris hvis det ikke er noe feil med den. Sjekk hals, kosmetikk og knivegger/slitasje generelt.. Er det i orden, er det ikke noe å lure på. Prisen er det ikke noe å si på, nesten så det er litt lavt.

Edit- de tingene jeg nevner, er noe jeg vil se etter på alle gitarer med slik utrustning fra denne perioden. Jeg kjenner ikke til noen svakheter med modellen, men vet at piezo er veldig artig å ha montert. Virker det, så er det et stort pluss i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.