Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rickenbacker-bass


Mastema

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Gjest HeavyBassDude

Rickenbacker 4003 i Midnight Blue.. det er... Vanvittig Nydlige Basser, jeg har faktisk aldri spilt en, men så snart jeg får muligheten kommer jeg til å prøve...

rickenbacker_4003_mid_ebass_pimx_164805.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Spilte en Rickenbacker idag, unplugged riktig nok, men den føltes digg.. den der pickup guraden a litt irrirterende, men den er jo bare å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Som Diehard Geddy Lee Fan e d vel obligatorisk at jeg får meg en sånn i løpe av min Leve tid? Selv om Jeg Ikke syns den overgikk verken Geddy lee Signaturen min eller Fender CIJ 70's Reissue bassen.. men jeg foretrekker den klart ovenfor Warwick, Music Man og Amerikanske og Mexikanske Fendere..

De Har Begynt å selge de på Hagstrøm i Bergen..

Fikk kommentaren:

"Ja, Du Måtte prøve den? :) Vi har ventet et år på å få inn de der,det kommer flere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk låne en ric 4001 fra midten av 70-tallet under ei studioinnspilling forrige uke....FY FLATE FOR EN GROM-LYD!! :twisted:

Jeg ble skikkelig hekta og er klar for å kjøpe.

Men er det noen som vet om det er forskjell på 4001 og den litt nyere 4003 ? Samme pickups, tresort, halsform o.l...

Vil gjerne ha en fra the 70's, men 4003 ser kule ut de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Tror de er Temmlig Mye Identisk, tror de muligens gjorde noe med halsen for å holde den mer stabil.

tror det var noe annet og, men jeg husker det ikke i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Tror de er Temmlig Mye Identisk, tror de muligens gjorde noe med halsen for å holde den mer stabil.

tror det var noe annet og, men jeg husker det ikke i farten.

Forskjellen på 4001 og 4003 er etter det jeg har fått med meg at halsen er forbedret. På 4001 løsnet gripebrettet lettere helt oppe ved hodet hvis det ble mye press på den, som f.eks ved tykkere strenger osv. Det er også doble trussroder på 4003, noe jeg tror ikke var på 4001. En annen ting er også at mic`ene er forbedret med tanke på utgangssignalet. 4001 hadde veldig lavt utgangssignal, noe som de fikset opp i ved å fjerne noe som jeg ikke husker navnet på i farta... Det ble da også mer bunn i 4003 i forhold til 4001. MEN... på 4003 produsert etter 2006 har de lagt inn den duppedingsen igjen som en valgfri greie. Du bare drar ut den ene knotten, så styres signalet innom den dingsen, og vips har man 4001 lyd på den flunka nye 4003. Kjekke greier!

Har selv en 4003 fra 2006 og er storfornøyd med den!! Det er sånn en bass skal låte. Har også ett par fendere, Ibanez og Thunderbird (som riktignok er solgt nå, med tungt hjerte....), men ingen kommer opp imot Ricken. Den skal jeg ALDRI kvitte meg med... Uansett hva!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, den desidert beste bassisten noensinne som har tatt i en Richenbacker live må jo være Pete Trawavas fra Marillion/Transatlantic.

Rickenbacker bassen er en typisk prog-rock-bass. Mike Rutherford (Genesis), Geddy Lee (Rush) og Chris Squire bare for å nevne noen Ric brukere. Jeg synes kanskje Chris Squire er hacket vassere enn Trawaras, men har nok mer sans for musikken som Trawaras spiller.

Det ultimate måtte være en Rickenbacker 4080, med en firestrengers og en 12strengers. Her er en 4/6 strengers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Unødvendig, når en gammel tråd bumpes med et spørsmål til tråd startert kan du klage, dette var derimot en ganske informativ og rettferdiggjort post, så... jeg syns mann skal se litt ann hva trådene bumpes med ;)

Forresten, til "bumperen": Jeg vet det nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.