Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarstrenger


Gitargutten-99

Anbefalte innlegg

Hei :) Spiller en god del gitar og synger til, ettersom at jeg har en ganske mørk stemme pleier jeg å stemme gitaren mørkere. Noe som betyr at jeg stemmer den ganske ofte ettersom at alle sanger er forskjellige. Lurte på om strengenne blir lettere dårlig og slitt av alle stemmingen? Stemmer 3-4 ganger om dagen, ganske mye hver gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at strengene blir slitt kun stemming. Er nok mer hvor mye du spiller som en mer tungtveiende faktor om slitasje her. Bruker du veldig tynne strenger i vanlig stemming på gitaren (E), også stemmer du dem ned, så kan dem virke litt ut av stemming. Jeg bytter strenger på gitarene mine hver uke. jeg tenker jeg spiller tilsammen 25-30 timer i uka. da syns jeg strengere har fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at du stemmer gitaren helt om, mange ganger om dagen, er det vel kanskje ikke helt utenkelig at det sliter litt ekstra på strengene, men kan det virkelig være nødvendig å gjøre dette da?

Jeg ser det iallefall nødvendig. Det finnes ikke noe tilbehør som funker motsatt av det en capo gjør? vet ikke hva det skulle være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.