Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Schecter Blackjack 7 strenger


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

som sikkert noen har fått med seg i en annen tråd her så har jeg vært på jakt etter en 7 strengs gitar. Hadde en del kriterier i søket blant annet at det ikke skulle være Schecter og ikke brukt....jadda! Har endt opp med å kjøpe meg en pent brukt Schecter Blackjack:)

Jeg har fått spillt en del på denne siste par dagene, og jeg må si at dette er muligens det beste gitarkjøpet jeg har gjort så langt! Gitaren har en byggekvalitet og lyd som jeg bare synes er helt rå! For første gang har jeg opplevd å måtte justere opp bridgen, hadde sykt lav action, så når jeg stemte den i ADADGBE så ble det bare klirr. Justerte opp 4 mm så ble det bra. Vurderer etter tips fra straymond å hive på 10 - 68 strenger. Gitaren har 26.5" skala, så den er vel bra egnet for dyp stemming.

Gitaren har Mahogany kropp og hals, mens gripebrett er i rosewood. Kropp, hals og headstock har hvit innbinding. Den har Seymour Duncan 59 og JB pickuper. Pickupene gir en interessant lyd. Er litt uvant å spille så lav stemming med passiv elektronikk. Har brukt en Jackson COW 6 strenger med EMG på nedstemt til nå. Uansett ikke noe problem. Kobla den opp på Hughes & Kettner Switchblade toppen her i går....og dæven det skyvde støv på øvingslokalet!! :)

Fryktet at halstykkelse kom til å bli et problem, men det er ikke noe spørsmål lenger. Profilen kan vel minne litt om en PRS hals tilpasset 7 strenger. Svært behagelig å spille på. Kanskje ikke noe for wizard-neck gutta, men jeg liker det svært godt:)

Tror det kan bli flere Schectere på meg framover!

Slenger på et par bilder.

EDIT: ser bildene ble jæ@&a schvære:-/

post-8728-0-87120700-1389565478_thumb.jp post-8728-0-48247900-1389565669_thumb.jp post-8728-0-96471300-1389565702_thumb.jp post-8728-0-55583900-1389565727_thumb.jppost-8728-0-24244600-1389565754_thumb.jp

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et godt valg, mye gitar for pengene :)

Har hatt både Hellraiser C7 og Blackjack ATX C1, solgte den ene og beholdt Blackjack som min hovedgitar.

En av de aller billigeste gitarene mine, men uten tvil milevis bedre lyd enn de andre gitarene jeg har eid.

Tror jeg brukte .64 i bunn for å få tight lyd i drop A på min Hellraiser med samme skala :)

Har tidligere hatt en Ibanez S7 med 25.5" skala, og opplevde at jeg fint kunne gå ned i strengetykkelse for å oppnå samme strengedrag.

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gitar da. Schecter skulle laget flere sånne "nøytrale" modeller :)

Enig, er et par modeller som er litt "over the top" ja:)

Ser du har du erfaring med Hellraiser modellene Troll? Hvordan vil du sammenligne med Blackjack og øvrige modeller?

Fikk sabla lyst på en Hellraiser 6 strenger...mye vil ha mer vettu:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, er et par modeller som er litt "over the top" ja:)

Ser du har du erfaring med Hellraiser modellene Troll? Hvordan vil du sammenligne med Blackjack og øvrige modeller?

Fikk sabla lyst på en Hellraiser 6 strenger...mye vil ha mer vettu:P

Jeg syns Hellraiseren var en fin gitar, men den manglet på en måte litt bunn på den dypeste strengen.

Låt veldig klart og fint da, halsen minnet veldig om D-hals som jeg har prøvd på en del ESP-gitarer.

Det var noe som gjorde at jeg likte sounden på de 6 lyseste strengene mye bedre enn på den dypeste. Så jeg kunne gjerne tenkt meg en Hellraiser C1, men for C7 hadde jeg nok valgt Blackjack.

Blackjack spytter imo mer harmoniske overtoner og låter litt mer levende, mens Hellraiseren var mer "rett på" i lyden. Kan være noe i at Blackjack har ebony hals, og Hellraiser mahogany. Syns generelt Blackjack ATX er en mye bedre gitar enn Hellraiser da, men greit å ha en av hver ;)

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tar helt av på youtube ang atx-gitarene sine, de er tydelig imponert over kvalitet og spillbarhet. Vurderer en atx solo-6 fordi den har Duncan Blackouts og 25,5" skala. En LP-type gitar med den skalaen er jo helt kanon! Skjønner ikke hvorfor Gibson omtrent bare lager kortskala-gitarer, å stemme ned blir jo et helv...!

Har også en HNGD siden jeg har bestilt meg en ESP Horizon nt-7.

Håper og tror at dette må være en av de feteste 7-strengerne på planeten :-)

Får den fra USA om 8 uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en HNGD siden jeg har bestilt meg en ESP Horizon nt-7.

Håper og tror at dette må være en av de feteste 7-strengerne på planeten :-)

Får den fra USA om 8 uker.

dæven...det er jo ei jækla fin fjøl! NGD tråd med bilder og greier da!:)

Synd det er så pokkers langt mellom sjappene som fører 7 strengere her til lands...skulle gjerne testa en sånn:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven...det er jo ei jækla fin fjøl! NGD tråd med bilder og greier da!:)

Synd det er så pokkers langt mellom sjappene som fører 7 strengere her til lands...skulle gjerne testa en sånn:-/

Ehh...jeg har faktisk forandret denne bestillingen i dag.

Gikk heller for Schecter Blackjack SLS C-7 med passive Duncans.

I tillegg har Schecter'en 48 mm nut mot 45 mm hos ESP'n.

Sparer noen 1000-lapper som jeg kan bruke på noe annet gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.