Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Barnesanger - finger play


Anbefalte innlegg

Finnes det en god bok for norske barnesanger på tabulatur?

Tenker da på fingerplay hvor man spiller en blanding av melodi og akkorder.

Hvis ikke finnes det noen enkle regler for hvordan man blander akkorder og melodi for solo gitar? Med solo mener jeg at man spiller melodien, men fyller på med ekstra noter slik at det høres mer fyldig og interessant ut.

Håper ikke dette ble for uklart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner hva du er ute etter, men såvidt jeg vet finnes det ikke noen ferdige bøker med slikt. De fleste som har behov, arrangerer sangene selv.

Leser du noter? Da kan du evt. skaffe deg en "enkle barnesanger for piano" og skrive det om til tabulatur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en god bok for norske barnesanger på tabulatur?

Tenker da på fingerplay hvor man spiller en blanding av melodi og akkorder.

Hvis ikke finnes det noen enkle regler for hvordan man blander akkorder og melodi for solo gitar? Med solo mener jeg at man spiller melodien, men fyller på med ekstra noter slik at det høres mer fyldig og interessant ut.

Håper ikke dette ble for uklart. :-)

For hvem? For far? Eller for sønn på 8? Å spille melodistemmen i tillegg til akkordene er for viderekommende, spør du meg. Det mest effektive, når det gjelder barnesanger, er å spille enkle akkorder og rett og slett synge sangen til, eller bare nynne. Ellers har jo Lars Lillo Stenberg gitt ut en aldeles glitrende utgivelse med barnesanger/kjente og kjære, som heter "Å, var jeg en sangfugl". Den funker både med og uten unger. Her kan du sikkert få mange tips og triks i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvem? For far? Eller for sønn på 8? Å spille melodistemmen i tillegg til akkordene er for viderekommende, spør du meg. Det mest effektive, når det gjelder barnesanger, er å spille enkle akkorder og rett og slett synge sangen til, eller bare nynne. Ellers har jo Lars Lillo Stenberg gitt ut en aldeles glitrende utgivelse med barnesanger/kjente og kjære, som heter "Å, var jeg en sangfugl". Den funker både med og uten unger. Her kan du sikkert få mange tips og triks i den sammenheng.

Så nå at det var en plate. :-(

trenger å få det servert som tabulatur dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.