Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardware for Tellys?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Heisann!

For alle mine les pauls og SGs så bruker jeg Faber hardware, men finnes det ikke lightweight good shit hardware for telecastere?

Kunne ikke se at verken Faber eller Tonepros har dette.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Takker for tipset:)

Koster meg ca 1400 spenn. Vi får se om jeg går for den. RS kit og bone nut bør være nok for min del men når man først begynner å se på ting man kan oppgradere en fjøl med så renner hundrelappene plutselig fort avgårde i mongo stil :blink:

Neste på lista er vel stemmeskruer... :ninja: Madness, total madness!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er såååå mye å hente på stemmeskruesiden, de som sitter på den er bra nok de (selv om jeg liker TonePros Kluson bedre enn eksempelvis Allparts Kluson)...., men om du MÅ bytte, gå for TonePros.

Når det gjelder stol kan det være noe å hente ved å bytte sadlene, men kan ikke uttale meg da jeg ikke kjenner til kvaliteten på de som står på Bajaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til denne på ein Tele Plus Deluxe, syns det gjorde underverk.

t_abrdg6a.jpg

(Callaham)

En 'plus deluxe' har vel sån moderne type stol med 6 støpte sadler ?

Bytta ut originalbridgen på min Nashville B-Bender Telecaster (modern med 6 støpte sadler) mot en 'vintage type' Glendale stol med tre sadler og merket stor forskjell ja ...

Men en Baja Tele har vel 'vintage type 3 saddle bridge' originalt, eller ?

Da tror jag det ikke er så mye å hente ?

Ellers er det vel enten Glendale eller Callaham som er tingen ? ;)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke teste den først, og se om du er fornøyd slik den er? Det er jo ikke sikkert at nut`en er dårlig filt?

Og mtp hardware, jeg har prøvd masse av det som er nevnt her. Det er ingen tvil om at både Glendale og Callaham er bra saker, men ei Fender bridge plate og vanlige messingsadler funker fett det også. Det er ikke så mye forskjell å merke slik som prisen tilsier.

Men hvis du vil ha bra (men dyre) saker, så ville jeg også sjekket ut Marc Rutters, han lager virkelig bra hardware. Har en del av det, har også fått laga en del kropper og halser hos han.

Når det gjelder stemmeskruer, så bruker jeg kun Gotoh vintage stemmeskruer. Det er det samme som står på CS Fender bl.a. gi

Anyway, gi Bajaen en skikkelig setup med alt det innebærer i stedet for å bruker mange kroner på bridge, sadler, nye stemmeskruer og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.