Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyttalerkabel


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Ser på diverse nettbutikker at det er stor variasjon i pris på høyttalerkabler til elgitar, fra rundt femtilappen på sound1, der bestillingsrutinen ikke ser ut til å virke for tida, til over 500 andre steder.

Når det kommer til hifi er jeg nok av den skolen som mener man får like bra lyd av lampettledninger som av mithrilkabler som koster halve budsjettet til alle tre Ringenes herre-filmene, men når det er kabel til en gitarrigg det er snakk om er det jo flere ting enn lyd man må tenke på: Levetid, kvaliteten på pluggene, skjerming, krølling, hvor solid overgangen fra plugg til kabel er, osv.

Er det noen merker og/eller modeller p anbefaler i så henseende, og er det ditto noen man bør unngå for enhver pris? Fins det veldig dyre kabler som er verd pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også stort sett snakk om så kort ledning at det ikke spiller noen rolle, men som du er inne på, så er slitestyrke også noe å tenke på. jeg har vel aldri kjøpt en sånn kabel med pluggene på, og pleier å bruke 2,5" kabel bare for å være sikker på at det er "mer enn nok". Jeg har tilgang til nenvte type i metervis, og en sånn 2,5" gummiert kabel som er godkjent for utendørs bruk og som tåler 16 ampére er noe som varer veldig lenge. Speakonkontakter er jo veldig fine, da det ikke er noe som ramler ut ved et uhell, eller at noe knekker hvis man er uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.