Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Julegavetips?


Thammarat

Anbefalte innlegg

Begynner å få en svak angst for hva jeg skal plassere under juletreet til meg selv i år. Skal selvfølgelig prøve å late som at jeg ikke har den ringeste anelse om hva det kan være i den harde pakken til pappa for gutterommet. Så blir det jo å vente i all evighet på at kona og ungene skal legge seg så julekvelden virkelig kan begynne...hehe.

Saken er den at jeg ikke har allverdens med penger til dette i år, men opp imot rundt 5k tror jeg jeg skal klare...kremt...kanskje...Uansett så må det være mest mulig morro for pengene. Har tenkt litt på Laney IRT Studio, men av det jeg finner av tester på denne så høres den litt spinkel ut i lyden egentlig uansett kabinett. Dvs. mye diskant. Laney'ene er vel kanskje litt i den retningen (Britisk lyd)? Men det er jo en røramp så regner med at den går godt sammen med diverse pedaler effekter? Ingen av testene jeg har funnet viser den i bruk med pedaler desverre. Uansett for prisen på ca. 4-5k er det jo en allsidig sak for hjemmebruk. Andre ting kan være nye mikrofoner til gitarene, men det prosjektet passer liksom ikke til julekvelden.

Noen som har andre forslag på "gadgets" som kan være litt kule?

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte meg en IRT Studio nylig. Kul vreng og god clean. Ingen problem med effekter. Og med mulighet til å kjøre den på 1W, er den jo fin til heimebruk.

Kjør på!

Høres interessant ut. Bruker du noe kabinett til den eller bare høretelefoner?

@Strataholic

Når det gjelder JS-10 så har den vel stort sett samme lydgenerator som GT-10 så synes det blir for mye penger for utyalget av loops og et par høyttalere da det er tilgjengelig på annet vis. En annen sak er vel at jeg det kanskje til mitt bruk hadde vært bedre i utgangspunktet å hatt en JS-10 eller på den tiden JS-8. Men jeg har et par ideer for bruk av GT-10'en min. Jeg tror den har et veldig høyt potensiale hvis man blir skikkelig flink med å sette den opp riktig. Spesielt omrokkering av effekter i loop'en, bruke begge kanalene samtidig og kanskje bypasse preamp'ene og heller bruke annet istede. Foreløpig synes jeg at diverse patcher plus det jeg har skrudd selv blir mye likt, men jeg er ganske sikker på at det bor godlyd inni boksen hvis man skjønner skikkelig hva man holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker et 1x10 kabinett med Celestion Greenback for tida. Låg følsomhet på dette elementet, som er ein fordel når volumet skal holdes på et levelig nivå.

Ok, er det noe jeg får tak på i en fart nå før jul? Egentlig skulle jeg hatt muligheten til å prøve flere kabinetter sammen med den for å se hva jeg liker best. Foreløpig er IRT Studio'en veldig fristende p.g.a allsidigheten dens utenom lydbildet. Har kort vei til Oslo så kanskje hvis jeg kjøper en IRT først så kan jeg få prøvd noen kabinetter på butikkene. Vil i allefall ha et kabinett som det ikke skorter på bassdelen. Er ikke så viktig for meg at lyden er "korrekt" men heller at jeg liker lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir for billig, og at jeg er alt for opptatt av det, men Rocksmith 2014 er en knall julegave for de fleste av gitarister som ikke "kan alt". For en som ikke er nybegynner, er det klart at det er en del som er meningsløst. og at noe er slik at det man kan må tilpasses spillets premisser, men lell. Mange timer med billig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.