Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Warmoth-Telecaster


Anbefalte innlegg

Gitaren falt under tørking. Landet på noe plast med et rutemønster på. Dette satte seg av i lakken, så nå har jeg slipt ned gitaren igjen. Sikter på en lignende finish, kanskje litt mer gjennomsiktig. For å trøste meg selv litt har jeg satt sammen gitaren og spilt litt på den, og den låter helt utrolig flott. Trengs en del arbeid med å sette den opp, derimot. G-h-e er totalt døde fra 12. bånd og oppover. E-A-D har relativt høy action. Halsen er ikke vridd, jeg har sjekket. Regner med at dette må ordnes ved å shimme ytterst i halslommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flge min erfaring med halsen fra warmoth er den gjerne en millimeter hyere enn p堥n vanlig tele. Etter litt filing av nut, ytterligere justering av truss rod for 堦堨alsen helt bein og litt jukking p堳trengehyden har det virkelig blitt bra. Intonering p堇 derimot... Urk. 8)

Husk at jeg har Colortone farger som kan blandes sammen for 堦堬illa!

Endret av rahnvu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å shimme i vei, det har null å si for lyden. Jeg har gjort det mange ganger, og funker helt fint. Klipp f.eks. ut ei tynn stripe av et spillkort, og legg ovenfor de to øverste halsskruene. Hvis ikke dette er nok, prøver å du å legge på en til, regner med dette skulle holde iallfall :)

Liker heller ikke at sadlene står for høyt; strengetensionen føles mye bedre med sadlene relativt langt nede.

Bra prosjekt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stainet gitaren på ny, og oljet tre lag med tru oil. Det hele ser ut til å komme greit sammen, men det virker som om jeg trenger å levle noen frets. 12 bånd på h og e dør ved bends. Skulle også helst hatt lavere action.

La meg se på den en dag før du gjør noe overilt. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.