Web Analytics
Jump to content

Warmoth-Telecaster

Recommended Posts

Poster her sånn ca en gang i århundret, men tenkte jeg kunne lage en tråd for å få tips og triks, samt vise fremgang med customprosjektet mitt. Bestilte en 72 deluxe-kropp og hals fra warmoth.

1374128_10151948794006280_1509292493_n.j

Slik ser sullamitten ut. Kroppen er i or, med en hals av lønn. Inlays og binding i sort plast. Gotoh-tunere som ikke er skrudd fast, så ikke få panikk over at de er skeive. Jeg tenke å swirle kroppen i lilla og sort, noe jeg har kjøpt inn natriumborat og humbrol-maling til. Utfordringene mine er: Det gikk litt kjapt i bestillingen, så jeg bestilte moderne spacing på stolen, men kroppen er rutet til vintage. I tillegg fikk jeg feilkuttet plekterbrett fra Warmoth, og de betaler ikke returfrakt, derfor blir det for dyrt å ordne plekterbrett fra dem. Gitarist.no har plekterbrett som er rutet til vanlige humbuckere, men da med 3 flere potmeter-hull enn jeg planla. Er minimalist så jeg håpet å kunne ha bare en volum og en treveisbryter.

Ser ut til at jeg da i stedet går for full valgfrihet i lyd, med coil tap på volumpottene, to tonepotter og en treveisvender.

Lakkering tenker jeg å ta hos en bilsjappe.

• Like 1

Sweet!

Ang moderne bridge og vintage spacing. Passer skruehulla? Er det bare strengehulla som ikke matcher?

Har kjøpt akkurat samme kropp som deg og tenker også ha moderne bridge.

Tenker å eventuelt bare utvide hulla som ikke matcher broa.