Web Analytics
Jump to content

Strengebuzz på strat

Mats Mordal
 Share

Recommended Posts

Har fått mer buzz enn jeg liker på 7-9 bånd på straten min, det er hovedsakelig G og B strengene som er problemet. Jeg tenker i mitt hode at det er strengehøyden som da må justeres, og ikke trussroden? Tenker det må klirre på alle hvis krumminga er feil? Eller er jeg helt på jordet?

Såpass isolert buzz kan være kurver i hals eller ujevne bånd. Du kan kjøre nødløsning å heve strenger og det er alltid kjekt å sjekke trussrod, men det kan være like greit å ta ujevn og kurvet hals med til noen som vet hva de gjør.

Du kan starte med å se hvordan krumningen på halsen din er nå. Da trykker du ned E-strengen på 1. bånd, samtidig som du trykker ned øverste bånd, for så å se om du får noe glippe mellom streng og bånda på midten av halsen.

Edited by MartheyG

Takker for svar :) Så vidt jeg kan se skal det være klaring nok, men får alikevel buzz på G og B strengen. Syns det er rart at det bare er på noen få bånd!

Et spørsmål til når vi først er i gang; Jeg har satt opp broa flytende. Problemet nå er at når jeg bender opp en tone så løfter broa seg. Dette gjør at dersom man bender G strengen, og spiller på B strengen i benden feks. så blir B strengen sur. Vanskelig å forklare, but get it? Er dette et problem man må leve med når man har flytende bro, eller går det ann å justere bort? Må man ha broa liggende på kroppen med skikkelig spenn i fjærene for at det skal bli borte kanskje?

Er ikke så dreven på dette med justering, men lærer stadig :)

Edited by Mats Mordal