Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

går d an å tre strenger på nytt etter de er klippet til?


acschjenken79

Anbefalte innlegg

Har ikke skiftet strenger selv før,så tok en titt på youtube.fikk strengene av og oppdaget at stolpinnene var kaputt.drog til butikk for å kjøpe nye.de tilbudte seg å skifte dem for meg,og dumme meg sa ja.betalte 200 og det ser jo ikke ut.surret rundt alt for mange ganger og strengene krysser hverandre.hadde med egne nye strenger og de hadde han ikke hørt om en gang.sukk,skulle ønske jeg tok sjangsen og skiftet selv.var to andre som jobbet der,og de reagerte ikke en gang.skulle lilsom være slik.hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst, velkommen til forumet :)

og et bilde i slike situasjoner hjelper alltid, om ikke annet så er det interessant å se ut i fra det du beskriver.

det å skifte strenger er en smal sak og en nødvendighet.

ta sjansen. det verste som kan skje er at du ryker en streng, såsant du ikke er helt ute og sykle og klarer å rote penisen din i mellom stolen og strengen mens du strammer.

tok de 200 KUN for å strenge den opp? ikke med oppsett, stolpinne, eller noe som helst ekstra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder til forumet kan du enkelt legge til ved å oppsøke media.gitarnorge.no. Da kan du legge inn så store bilder du bare vil. Spør hvis du ikke får til ting.

Ellers kan du bruke avansert redigering, og "Attach Files".

Hadde vært morsomt å se bilder av dette, ja.

Og velkommen, vi er mest vant med at medlemmer er hankjønn. Det er ganske dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah. som du skjønner så er vi ikke bortskjemt med det fagre kjønn her inne :)

200 riksdaler for å slenge på medbragte strenger høres drøyt ut, men igjen... desverre er timebetalingen til guitar-techs uforståelig høy hos noen.

dette fikser du sjøl! :)

når det kommer til å legge til bilder så kan du gjøre det ved å trykke på "bruk avansert redigering" knappen der nede når du skal poste et svar. da kommer det ei ny rute hvor du kan legge inn filer under vinduet. dette er nok det enkleste.

edit: CF beat me to it

Endret av Straymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengene er låst i strengepålen, og det skal man jo gjøre. Nå er det alt for mange vindinger på A og E streng, så da skal det gå an å gjøre de på nytt. Ellers synes jeg det ser greit ut. Om det er verdt 200 spenn slik det er gjort? Neppe. Likevel har jeg sett det atskillig verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positiv velkomst foresten,

var redd spørsmpålet mitt var alt for grønnt;-)

Og at ingen gadd å svare.jeg har hatt gitaren i 8 år,

men kan bare et par ulike fingerspill og ikke baree grep.

Men spiller jevnt og uten å se på gitarhalsen da;-)

Og så blir d stort sett rolige sanger.kan ikke noter.

men har begynt på tablatur.får ikke til å slå med pekefinger nedover,

da treffer jeg alle strengene;-) men nå skal jeg ta meg på

Tak å begynne å øve mer igjen,er sikkert tre år siden sist.

Ikke bare bare med full jobb,valp,toåring og samboer;-)

Kjenner ingen som spiller så det er fint jeg kan spørre om gitar her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel også bortimot en halvtime på å skifte strenger på en gitar, hvis det skal gjøres skikkelig. Dvs. Ta av de gamle strengene, tørke av gripebrettet, tre nye strenger med låsing, samt sørge for at det blir passe med vindinger rundt pålen, kanskje smøre sporene i oversadel, og strekke / stemme opp noen ganger etter at strengene er satt på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at ting tar tid, men jeg skal også vedde på at det ikke ser helt slik ut når du er ferdig, Audun. Som deg har jeg sett mye verre, men likevel, jeg har sett bedre utført jobb, også.

Om det er klagegrunnlag? Næh, redd for at det ikke er det. Om det faktisk spiller stor rolle, uten at det ikke ser pent ut? Næh, minimalt, skal jeg være ærlig.

Blri omtrent som du går på en fin restaurant, og så ligger både kniv og gaffel på høgre side av tallerkenen. Man får i seg maten likevel, selv om man selvsagt blir litt forbauset. Og så spiser man på et annet sted neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.