Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mexico telecaster standard - any good?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Heisann!

Har aldri hatt Mexico gitarer men vurderer å slå til på en nyere Standard Tele til 2700 kr.

1. er det en ok pris for en slik gitar?

2. er dette en ok gitar?

Tenker uansett bytte til RS elektronikk men la resten være originalt, det burde holde tenker jeg men som sagt, har ingen erfaring med disse Mexio gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ok så Classic series er det samme som Baja?

Bare sånn at jeg vet hva jeg skal lete etter:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Baja og den kommer også med CTS-potter og gode pickups.

Det eneste jeg måtte gjøre med den var å skjerme den med kobbertape, for den støyet litt.

Ellers en super gitar.

Baja er "standard" Telecasteren i Classic player serien

http://www.fender.com/series/classic-player/classic-player-baja-telecaster-maple-fingerboard-blonde/

http://www.fender.com/series/classic-player/

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så Classic series er det samme som Baja?

Bare sånn at jeg vet hva jeg skal lete etter:)

Classic Player blir kalt Baja, så det er samme sak. Pickups i Baja'en er CS Broadcaster i bru og CS Twisted Tele i hals, så det skal du ikke bekymre deg over. Elektronikken er grei med 4-veis velger og faseswitch. Hvis man liker det, er det også helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke et MUST å bytte ut elektronikken på en gitar selv om den er av de lavere priset heller da ;)

Er storfornøyd med min Squire classic vibe custom tele! har prøvd masse forskjellig her men havner bestandig tilbake på de orginale toneriders pickupsene.. de låter helt kanon i den gitaren!

skjermet litt rundt neckpickup og byttet ut stolene med messig så var den good to go!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som ønsker å skjerme gitaren sin så er det greit å vite følgende:

- Biltemaalutape til fjorten øre per meter funker omtrent like greit som koppertape til en formue, så sant man bretter inn kanten på alutapen. Limet er ikke ledende, noe det kan være på svinedyrkobbertapen. men ikke bestandig. Mål.

- Man pakker inn eletronikken inn i en "kjempekondensator", og du vil miste litt diskant. Ikke mye, men det kan være hørbart. Du må selv avgjøre om støyredukjonen er verdt det.

- Effekten er best der man har pickuper med uisolerte pickupkabler, "clothwire", eller annet fjask som etter min mening gikk ut på dato den dagen man oppdaget hvor lurt det var med lysrør og diverse trafoer. Altså noen år siden.

- Spiller du stort sett med cleanlyd, er det ikke det helt store poenget, så sant du ikke drasser rundt med en svær gammeldags lysrigg, LEDkanner støyer ikke.

Sum-man får ikke noe uten å miste noe, og om det har noe for seg avhenger av dine ører. Noen universalproblemløser er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.