Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GFS Rockepickup til Les Paul?


Duckling

Anbefalte innlegg

Yes.

Jeg vet at mange her, meg selv inkludert, har god erfaring med pickups fra GFS. Min er dog begrenset til Dream90, og nå er jeg i utgangspunktet ute etter en humbucker. Tror jeg. Hvertfall sjekke litt om folk har noen gode erfaringer.

har da en Heerby Les Paul, solid sak i mahogny, som jeg vurderer pickupbytte på. Ikke noe hi-gain metal-pickup, men en småhissig rockepickup med litt mer baller enn de DiMarzio PAF-klonene som sitter i nå.. Musikken er stort sett punkrock alá Green Day og Bad Religion, og gitaren går gjennom en Radial Tonebone London Distortion til en godt vrengt Vox AC15.

Jeg er generelt stor fan av P90 til denne musikken, og det er jo mye P90 på de nye platene til Green Day, så jeg vurderer jo å bare gå for Dream90, men vil gjerne gjøre meg litt mer kjent i humbuckerverdnen til GFS før jeg bestemmer meg.

Andre merker som er like bra som GFS til samme pris er velkomment, men det finnes vel ikke såvidt jeg vet :)

Så ja. Fyr løs! Setter pris på alle svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange har litt for store forventninger til GFS pga. alt skrytet men de jeg har prøvd låter stort sett veldig bra. Det er noen som utmerker seg i anmeldelser, som Mean 90, Professional-serien og Fatbodyene. Spesielt Mean 90, den vil jeg si er på høyde med SD Phat Cat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.