Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amplitude Irig HD


E5150

Anbefalte innlegg

Ser at det har kommet en ny Irig som skal være overlegen den gamle varianten.

http://thegaragebandguide.com/3-reasons-to-love-the-irig-hd

Er det noen som har testet denne og som kan bekrefte at den er bedre lydmessig enn originalen? Hadde egentlig gitt opp hele Irigprosjektet pga. støy og dårlig lyd. Kom ved en tilfeldighet til å sette meg ned med den igjen her om dagen og oppdaget at noe må ha skjedd siden sist. Nå låter det mye bedre og støymengden er minimert betraktelig. Kan være en konsekvens av at jeg har vasket ørene, men er vel mer sannsynlig at det har kommet noen oppdateringer som har forebedret ytelsen. Nå fungerer Amplitube og irigen så bra at HD-versjonen frister.

iRig-HD.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg har Amplitudepakken på ipaden så blir det nok til at jeg bestiller med en Irig HD etterhvert. Inntil videre fungerer den gamle Irigen egentlig ganske bra. Kjøpte det nye Studiotillegget til pakken i går og det virker ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en mer eller mindre ubrukt Apogee jam i dag og er nysgjerrig på hvor mye bedre den er enn Irigen. Ellers blir det nok fullversjonen av Jamup. Synes programmet virket oversiktlig og greit og med mange muligheter. Var definitivt en del utstyr å velge mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten halvtime med jamup i fullversjon tror jeg trygt jeg kan slå fast at dette låter og fungerer langt bedre enn Amplitube. Særlig vrenglydene er milevis bedre. I tillegg er det mindre støy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gamle Irigen ja. Er ikke akkurat studiokvalitet, men fungerer bra nok. Regner med at det blir enda en forbedring når Apogeen kommer i hus. Den fikk jeg for 500 inkludert porto. Var mer eller mindre ubrukt, dvs. kun tatt ut av esken og testet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet Amplitube og Jamup med Apogee Jam. Er ikke så mye annet å si enn at dette fungerte ufattelig mye bedre en Irigen. Absolutt ingen støy eller ulyder. Mye bedre lydnivå og begge appene låt veldig mye bedre. Selv om denne løsningen er dyrere enn Irigen er det ingen tvil om at det er verdt pengene å gå for Apogee eller tilsvarende. Er vel en grunn til at Irigen har kommet i ny versjon.

Sammenligner man appene er det fremdeles Jamup som låter og fungerer best. Er ingen problem å skru god lyd, både med og uten vreng, og grensesnittet er intuitivt og med mange muligheter. Et par av preset-innstillingene er riktig suverene. Amplituben er ikke dårlig, men føler at Jamup er langt mer overbevisende totalt sett.

Blir nok til at Ipaden med Jamup kommer til å bli førstevalget for øving med headset! Dette fungerer bedre og gir mange flere muligheter enn en multieffektboks. Kan vel legge til at det er sommersalg på Jamup for tiden så man får den til halv pris (75 kroner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har behov for å ta opp lyden av gitarer uten noe mikkmakk. Helt tørt signal fra gitar.

Hadde tenkt å ha denne koblet opp på iphone (4) slik at jeg kan ta opp gitarlyd hvor enn jeg er.

Dette som ledd i dokumenteringsprosess for å sammenligne lyden av ulike gitarer og pickups.

Vil denne apogee jam være det optimale valg for slikt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.