Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom 72


Jan_atom

Anbefalte innlegg

Hei,

Gitaren har vært slik som dette i snart 25år!

Gullet ble erstattet av svarte komponenter. Alt er originalt bortsett fra stol, stemmeskruer, knotter og strengelås.

Konverterer kanskje tilbake til orginal setup med tid og stunder, men jeg har det ikke travelt. Gitaren er meget spillbar og stabil så hvorfor endre noe når det funker så bra som det gjør her?

Tremolosystemet er en Shift2001, altså "the real deal" fra før Washburn tok over produksjonen. Solid og omtrent vedlikeholdsfritt.

Shift-systemet monteres i de eksisterende festene på gitaren, ingen utfresing her.

Heldigvis så trenger ikke systemet, knottene og helheten å gå hjem hos så mange andre enn meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at Shift2001(Answer) systemet funket bra.

Det eneste jeg gjorde var å bytte ut original stringlocken med ei Floyd nut "riktig" plassert.

Grunnen til at jeg bytta ut mitt var at jeg syntes systemet ikke låt spes bra, litt tone sink.

Lyden ble merkbart bedre med en OFR (fra 80tallet mens de var laget av skikkielig metal og med en annen nøyaktighet enn i dag)

Men som du sier er alt reversibelt (bortsett fra skruehull til lockingnutta skulle jeg tro) så den er lett å få tilbake til org stand hvis du skulle ønske det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at Shift2001(Answer) systemet funket bra.

Det eneste jeg gjorde var å bytte ut original stringlocken med ei Floyd nut "riktig" plassert.

Grunnen til at jeg bytta ut mitt var at jeg syntes systemet ikke låt spes bra, litt tone sink.

Lyden ble merkbart bedre med en OFR (fra 80tallet mens de var laget av skikkielig metal og med en annen nøyaktighet enn i dag)

Men som du sier er alt reversibelt (bortsett fra skruehull til lockingnutta skulle jeg tro) så den er lett å få tilbake til org stand hvis du skulle ønske det engang.

Ja, det blir noen små hull på headstocken om jeg velger å konvertere, men de kan uansett repareres om behovet melder seg.

Har ikke merket tap av tone hos meg, nå er 25år veldig lenge og jeg husker selvfølgelig ikke hvordan gitaren oppførte seg i original tilstand. Men jeg var og er fortsatt svært fornøyd med de spillemessige resultatene av konverteringen.

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.