Gå til innhold
Alausund

Mye bass for pengene?

Anbefalte innlegg

Hei jeg spiller bass for eit hardrock/thrash band og vi er ganske seriøs med og fortsette videre og spille live flere ganger

Jeg spiller opprinnelig gitar men joinet bandet som bassist for å lære mer.

Da hadde jeg ikkje peiling på hva jeg skulle se etter i en bass men viste jeg ville ha 5 strenger.

Las meg litt fram på forskjellige basser til en rimelig pris og endte opp med en Ibanez edb 605 som begynner bass (for å se om det var noe for meg) dette er en god bass men den er alt for tung.

Så derfor ser jeg etter en bass med mer growl og har sett en del på warwick som jeg har veldig sansen for men desse er jo svindyr hvis det skal være $$ pro eller lignende

Så det jeg skulle komme fram til her er at jeg håper folk kommer med en del tips til hva jeg burde sjekke ut osv

Som i "mye bass for pengene"

Ps: spiller på eit Trace Elliot stack

Endret av Alausund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et godt råd: Hvis du ikke skal få tips som spriker i absolutt alle retninger, så bør du snarest si noe om hva det er du har å legge ut for en bass. Hva kan du betale for en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen pris enda vil gjør litt reserch først derfor jeg skrev mye bass for pengene.

"Undervurderte bassgitar"

Mest ute etter merker som er litt ukjent for somregel er kjente merke veldig overpriset pga merket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikk litt på en Cort Curbow, gjerne en med Bartolini- pickup. Den ser kanskje litt merkelig ut, men har en lyd som passer til sjangeren.

Så spørs det bare om den ser Thrash nok ut. :) Den er vond å spille på sittende, men er den bassen jeg eier med best balanse, og den veier nesten ingen ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter Cort. Ekstra mye for pengene.

Ellers er den letteste bassen min en Peavey BXP Millenium. Krevde skikkelig setup, men så ble det en helt ålreit bass. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode tips her, takk for det :)

Likte spesielt cort bassen for den ligna litt på en MM bongo med runde horn :)

Bare å komme med fleire tips setter pris på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandberg California. Hvilken som helst av de.

Makan til kvalitet for prisen!

Også må du uansett ha deg en Microtubes B7K :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandberg California. Hvilken som helst av de.

Makan til kvalitet for prisen!

Også må du uansett ha deg en Microtubes B7K :)

Tror en Sandberg California blir for dyr på trådstarter. Skal man først ut med de lappene synes jeg det er bedre basser til den prisklassen. Har selv eid en california var ikke særlig fornøyd. Men en microtubes b7k er jeg 100% enig med deg om!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.