Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson SL3 Soloist


Tandbergern

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer som sagt å kjøpe ny gitar. Har funnet en fin Jackson SL3 Soloist. Den er pent brukt, og har ingen skader. Selger skal 6500,- for den. God deal? Vet ikke så veldig mye om Jackson og heller ikke SL3-gitarene. Noen som har erfaringer med disse gitarene?

Takk for svar! :)

Spesifikasjoner:

- Farge: Transparent red.
- 24 bånd.
- Bridge Pickup Seymour Duncan® JB? TB4 Humbucking Pickup
- Middle Pickup Seymour Duncan® SHR-1N Humbucking Pickup
- Neck Pickup Seymour Duncan® SHR-1N Humbucking Pickup
- Floyd Rose® FRT-O2000 Tremolo stemmesystem.
- Pickup Switching 5-Position Blade.

post-10354-0-30471500-1372275016_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Har ikke så peiling på Jackson-gitarer, men nå om dagen er bruktprisen på gitarer som generelt sett er tilgjengelige overalt den samme i USA og Norge.

Min gjetning, basert på ganske lite informasjon men et kjapt google-søk og litt slikt, får meg til å anta at 6500 ikke er "OMG BILLIG", men ikke en dårlig pris heller. :)

EDIT: Men igjen, ser man på prisene listet her: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/jackson/sl3_soloist/index.html Kan det tyde på at du burde prute litt.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for respons :) Han sier han kjøpte den ny for 14000, i tillegg til at kassen alene kostet 1000. Dette gjør at summen blir 15 000. 6500 virker som en grei deal med tanke på at gitaren er svært pent brukt, i tillegg til at 5000 kr av de 6500 sponses av frifond.no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spilt på en SL3, men for rundt 10 år siden hadde jeg en RR5 og på den tiden var RR5 og SL3 de to toppmodellene av de Japan-produserte gitarene til Jackson. RR5en synes jeg var en utrolig god gitar og ikke nevneverdig dårligere enn USA-gitarene til Jackson (som jeg har eid fem stykk av i ettertid), så jeg vil tro du får en gitar av høy kvalitet, men med forbehold om Floyden da jeg ikke vet noe om den.

Om 6500 er en god pris? Tja, det er mulig å få en SL3 til rundt 500 dollar på eBay før frakt og mva, så 6500 er ikke verdens beste pris, men heller ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SL3 er Japan, mens SL1 og SL2H er USA. Det har vært mange Japan-produserte SL-gitarer opp gjennom tiden, men av de som produseres nå i dag tror jeg alt lages i Kina, bortsett fra de to nevnte USA-modellene (pluss signaturmodellene til Scott Ian og Chris Broderick som også regnes som Soloister)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jo en USA Jackson til 6000,- i forumet her!

Da får du ordentlig Floyd også, den som sitter på denne er den samme som Fender bruker på Charvel So-Cal og San Dimas seriene...

Tenkte det samme, har selv siklet på Jackson-gitaren som ligger til salgs her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.