Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken T-type gitar?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en (high-end) type tele.

Har bestemt meg for at jeg trenger en vintage type gitar. Det er det som funker for meg når det gjelder strat'er, så da er jo det logisk at det er det beste med teler. TA og (mest sannsynelig) Suhr er helt ute av bildet.

Om noen har sjekket ut

Hahn, Senn, Crook og LsL er jeg veldig interessert i info :)

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke unngå å vurdere G&L ASAT. Mange varianter, fra ganske trad Fender til fetere og heftigee greier. US-modellene er fantastisk kvalitet og prisene gode. Dette er småskala bygg med Leo Fender-kultur. ID Musikk i Kristiansand har fått et veldig bra utvalg ferdigbygde, eller du kan bestille en custom-gitar (regn ca 4 mnd), slik jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor er Suhr bedre enn TA, Vinetto og Linhof?

Tyler vet jeg er knall kvalitet!

Jeg har bare prøvd TA og Vinetto av de.

Personlig mening rett og slett, man kan ikke ta TA på kvalitet f.eks -Liker bare Suhr og Tyler best.

TA blir litt glatt på en måte (Mye pga pickupene)men mange sier jo det samme om Suhr!

Har en kamerat med en Linhof tele, skal teste den ved neste anledning.

Hadde uansett kjøpt en Suhr Classic T, umulig å gå feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller evt. vurder å få Bill til å bygge en for deg. Slik du vil ha den. Treverk, finish, dimensjoner på hals, frets, velg tunere, pickups, config, nut, fretboard, farge, pickguard, hardware.... kort sagt, alt du vil. No compromises, your spec. Period. Alle som har fått bygget av ham, skryter av spilbarheten. Just sayin'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye fint om både Canadian Breed og G&L, men det er noen ting som gjør at begge deler faller igjennom for min del.

- Jeg synes G&L har tidenes styggeste headstock.

- Gjennsalgsverdien på begge gitarene er dårlig. Jeg vil ikke brenne inne med en gitar jeg ikke er 100% nøgd med!

- Alle skryter av Bill sine gitarer, men de har en felles ting å sette fingeren på: detaljearbeidet. På en gitar til 15-20K er det rett og slett ikke godt nok.

Men til Debris: hva er det som gjør at Suhr'en spiller bedre enn f.eks Vinetto?

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg synes G&L har tidenes styggeste headstock.

Smak og behag. Jeg liker ikke Fender sin, ser ut som en dildotupp. ;-)

- Gjennsalgsverdien på begge gitarene er dårlig. Jeg vil ikke brenne inne med en gitar jeg ikke er 100% nøgd med!

Forståelig, men G&L stiger nok i bruktpris ettersom folk er blitt mer klar over kvaliteten og hva du får for pengene. Kjøper du fra USA, sparer du også noen tusen. Er du redd for å brenne inne, så kjøp en på ID Musikk, da har du 14 dagers returrett (hvis du ikke kjøper den over disk) og alle rettigheter etter norsk kjøpslov. Kraftig Tolex-kasse følger med.

Endret av toralfsan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.