Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken T-type gitar?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Vel, jeg skal nok mest sannsynelig ikke ha Fender heller. Såå.. Jeg slipper dildotupper.

Jeg skjønner at du liker G&L, og jeg forstår hvorfor. Men det er ikke det jeg leter etter.

De G&L-gitarene jeg har prøvd er rett og slett ikke like gode (IMO) som Suhr, Vinetto, Linhof og TA. Enkelt og greit. Jeg er ikke ute etter noe som er godt nok. Jeg er ute etter det som er best (for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye fint om både Canadian Breed og G&L, men det er noen ting som gjør at begge deler faller igjennom for min del.

- Gjennsalgsverdien på begge gitarene er dårlig. Jeg vil ikke brenne inne med en gitar jeg ikke er 100% nøgd med!

- Alle skryter av Bill sine gitarer, men de har en felles ting å sette fingeren på: detaljearbeidet. På en gitar til 15-20K er det rett og slett ikke godt nok.

Det der med detaljarbeid er jeg usikker på viktigheten av .... Ja, det finnes også på min gitar et par småting som jeg kan sette fingeren på. En slags form for synlig bevis på at den er håndlaget. Men jeg må finne frem brillene for å få øye på slike ting. Og så blir jo da spørsmålet om dette er viktig? Mine gitarer er bruksgjenstander, ikke smykker som skal i monter og stilles ut.

Min kosta 14k, inkl hardcase, frakt og mva. Særdeles god valuta for kronene. Men gjennsalgsverdien er nok lav ja. God grunn til å la være å tenke på at den skal selges. Bestill en til dine specs, og behold den. Er vel greit å ha én gitar, som aldri skal selges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke ha Canadian Breed. Så enkelt er det.

Når jeg skal bruke såpass mye penger, må jeg vite at alt er perfekt.

Sjansen for at det ikke er det, vil alltid være tilstedet, og derfor: Et annerkjent merke med gjennsalgsverdi.

Ang. "Småting"

På en gitar til over 10'000kr, aksepterer ikke jeg småfeil. Hva andre gjør, er egentlig ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke ha Canadian Breed. Så enkelt er det.

Når jeg skal bruke såpass mye penger, må jeg vite at alt er perfekt.

Sjansen for at det ikke er det, vil alltid være tilstedet, og derfor: Et annerkjent merke med gjennsalgsverdi.

Ang. "Småting"

På en gitar til over 10'000kr, aksepterer ikke jeg småfeil. Hva andre gjør, er egentlig ikke relevant.

He he :) Var ikke meninga å prakke på deg mine preferanser. Det var bare en anbefaling, siden du ba om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal nok mest sannsynelig ikke ha Fender heller. Såå.. Jeg slipper dildotupper.

Jeg skjønner at du liker G&L, og jeg forstår hvorfor. Men det er ikke det jeg leter etter.

De G&L-gitarene jeg har prøvd er rett og slett ikke like gode (IMO) som Suhr, Vinetto, Linhof og TA. Enkelt og greit. Jeg er ikke ute etter noe som er godt nok. Jeg er ute etter det som er best (for meg).

Hehe, jeg har heller ikke behov for å prakke på deg noe. Men seriøst, i et forum som dette, så er det flere som leser, og flere som kan plukke opp tips. Og hver av oss vet selv hva vi er ute etter og hva vi kan betale. Når jeg selv leser i forumet her, plukker jeg stadig opp gode tips fra andre, og det er ikke alltid det trådstarter er ute etter. Jeg tror m.a.o. det er bra å lufte flere erfaringer.

Joda, jeg er fornøyd med min G&L (understatement), og kommer aldri til å selge den. Men jeg kan godt tenke meg andre gitarer også, selv om jeg ikke kommer til å punge ut for en Suhr eller en Martin. 10K er vel omtrent grensen for meg, også om jeg hadde mye mer å avse. Jeg vil ha et instrument å spille på, ikke å se på. Så det kunne vært en Fender også, jeg kommer ikke til å glane på headstocken. ;-)

Jeg skal ha meg en til. Eller kanskje to. Sikler på en Gretsch bl.a. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på om du liker vintage eller moderne vibe. Suhr får du i alle varianter og er visst kvalitetsmessig upåklagelig. Gode erfaringer med alt jeg har testa av Suhr.

Anderson har vel Buzz Feiten TS som standard, vet ikke om det er dealbreaker for deg.

Linhof synes jeg er temmelig fett, har ikke noen særlig med erfaringer fra de andre når det komme til tele. Er litt i samma situasjonen som deg forsåvidt, nysgjerrig på highend-tele selv. :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt over BFTS når jeg har spilt på TA-T's.. Da regner jeg med det ikke er en dealbreaker :P

Hadde det på min TA tele og har det på flere gitarer ellers.

Stemmer alle gitarene mine på samme måten uansett, bør ikke være en dealbreaker for noen egentlig.

Den eneste gitaren jeg har som stemmer 100% i bånda har True Temperament hals:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS ;)

Men jeg ville gått og prøvespilt hva enn det måtte være av merker. Du kjøper jo den som føles best for deg. Går utifra at du ikke har planer om å bestille på nett , siden du sier du er redd for å få en gitar som ikke passer deg. Og sleng nå på noe vreng neste gang du er å prøvespiller, så får du vite hvordan pickupsene låter. Det enkle er som oftest det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker du Linhof bedre enn Vinetto da?

Jeg fikk med meg at du solgte en for ikke lenge siden.

Halsprofilen på Vinetto funket ikke for meg .Super gitar på alle måter men den lå ikke godt i min hånd, Ser VG har en helt latterlig frekk brukt Vinetto inne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.