Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa b. priser?


kelvin

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Nå spiller vel metallica-gutta på så mye rart etterhvert at det blir vanskelig å holde følge :P Hvis jeg først hadde planer om å svi av ~25k på forsterker, hadde det nok heller blitt noe Bogner eller Diezel, men jeg er egentlig litt skeptisk til om de egentlig er stort bedre enn min kjære fireball :roll: (kanskje på clean, jo, men clean er for pyser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo brukt Mesa (stort sett) siden 85 og gjør jo det enda (med unntak at Hets Diezel VH4 amper), men lell...

Jeg var på nippet til å kjøpe en Single Recto fra Mesa i USA til amerikansk pris med 240V siden vi ikke hadde forhandler i Norge. Tror du ikke Guhlmoen&Engh (eller hva i granskauen de kaller seg) signa Mesa et par dager etter jeg sa ja til tilbudet fra Mesa? Brått var ampen ti tusen dyrere enn det ville kostet MED FRAKT OG IMPORTAVGIFTER FRA USA. Jeg blir kvalm av det sjøl og fatter ikke hvilke duster som kjøper Mesa til prisene de går for i Norge nå.

Endte sjøl opp med en ENGL Fireball som låter bedre enn en Recto likevel (MYE klarere lyd og tightere bånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... Jeg blir kvalm av det sjøl og fatter ikke hvilke duster som kjøper Mesa til prisene de går for i Norge nå....  

Det er faktisk sånn på alle varer i Norge/resten av hverden. Har du sjekket prisene på kjøtt og brus i Sverige?

Indrefiléen har en temmelig stiv pris her i i forhold til Sverige, men så lever vi i et dyrt samfunn, og vi er selv dyre i drift, derfor er det slik. Det er ikke vi som betaler "dyrt" i Norge, det er faktisk vi som får kjøpt det svært billig fra utlandet, siden den norske krona er verdt så mye, og dollarkursen er så lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single rectifier solo head? 24k? Kosta 17900 her i byen. Fortsatt jysla mye penger, og etter min mening ikke verdt det, da man får like fet forsterker for mindre 8)

Alle kidsa vil jo være Hetfield og spille Boogie vettu...

Deformed: Muligens jeg bomma på prisen :P

JonnyPonny: Jeg er over Metallica stadiet mitt jeg, dessuten så var jeg aldri noe stort fan av Hetfield jeg.. Heller Hammet.. men dessuten så er det RÅ lyd i rectifier ampene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single rectifier solo head? 24k? Kosta 17900 her i byen. Fortsatt jysla mye penger, og etter min mening ikke verdt det, da man får like fet forsterker for mindre 8)

Alle kidsa vil jo være Hetfield og spille Boogie vettu...

Deformed: Muligens jeg bomma på prisen :P

JonnyPonny: Jeg er over Metallica stadiet mitt jeg, dessuten så var jeg aldri noe stort fan av Hetfield jeg.. Heller Hammet.. men dessuten så er det RÅ lyd i rectifier ampene :D

Råere lyd i ENGL ampene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.