Gå til innhold
  • Bli medlem
aleksh

Recap av gammel hififorsterker

Anbefalte innlegg

Har et kjapt spørsmål ang. recap av en eldre stereoforsterker. Forsterkeren er vel 30 år gammel og elektrolyttene har aldri vært byttet. De største i strømforsyningen lekker en del, og er sikkert overmodne for å byttes. Burde jeg også bytte alle mindre elektrolytter i hovedkretsen når jeg først er i gang?

Greit å vite før jeg slenger inn en bestilling. Det koster ikke så mye ekstra, men det er derimot en god del jobb... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første: har du koplingsskjema på ampen? Jeg mener slik at du vet hvilke lytter som hører til hvor?

De fleste HiFi-amper jeg har vært borte i tåler lyttene fint mer enn 30 år.

Hvis det begynner å bule ut på toppen av de, eller de begynner å lekke, er de modne for utskifting.

Ser ingen grunn til å bytte små lytter i signalveien hvis ampen låter greit ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også bare tatt og bytta de store, og eventuelt de som ser heeeeelt ferdige ut. Ta og dytt litt forsiktig på dem og sjekk om de er litt løse med det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent, det var det jeg også tenkte :-) Har skjema, og da skal nok dette gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.