Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noble pots og gotoh humbucker?


Straymond

Anbefalte innlegg

Demonterte nettopp en gitar som lenge har vært klar for kirkegården, pluss at askret skulle få seg noen stemmeskruer.

Endte blant annet opp med en humbucker fra gotoh og 4 pots fra noe som heter noble.

Er noen kjent med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gotoh-bucker har jeg lest bra ting om, tror de sto originalt i Ibanez i "gamle dager". Noble potter skal være god kvalitet og det er mange hifi-freaks som bruker dem. Så det kan være noe å ha på :)

Trodde det var 'Maxon' som produserte pickupsene som stod i Ibanez-gitarene på 70-tallet? (Om det er de gitarene du refererer til). Likesom 8- og 9-serien av Ibanez-pedalene i starten ble laget av Maxon (om jeg ikke er helt på jordet).

Det sagt; Gotoh-pickups kan være bra saker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var 'Maxon' som produserte pickupsene som stod i Ibanez-gitarene på 70-tallet? (Om det er de gitarene du refererer til). Likesom 8- og 9-serien av Ibanez-pedalene i starten ble laget av Maxon (om jeg ikke er helt på jordet).

Det sagt; Gotoh-pickups kan være bra saker det.

Ja, det kan godt stemme at det var Maxon-pickuper i Ibanez, jeg tar bare dette fra dårlig hukommelse :) Det var kanskje Tokai og et par andre japanske produsenter som brukte Gotoh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.