Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige (og da mener jeg BILLIGE!) aktive monitorer/høyttalere?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et par aktive høyttalere til å ha på Mac-rommet, siden de 15+ år gamle Trust datahøyttalerne har utspilt sin rolle og vel så det :) Høyttalerne kommer til å bli brukt mest til lytting og ikke så mye miksing/knotting, så det er viktigere at de låter behagelig enn at de er ultralineære. Kom med tips! :)

Og ja, så billig som mulig :D En kandidat er disse fra Behringer, som Heilage skryter av!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg testet det som fantes av Behringer da jeg handlet, og de små låt ikke bra. Du må nok en del opp i pris før det låter naturlig.

Forbehold om at det har kommet et par nye typer som jeg ikke har hørt på, bla de du linker til.

På den annen side er jeg imponert over hvor mye lyd man får for pengene med et 2-1 anlegg fra logitech, for eksempel Logitech Z623 2.1

Greit å lytte til musikk på, låter fett, og ikke akkurat så nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg går for det ja. Det som evt. kommer til å foregå av miksing blir kun for eget bruk, så da duger det i massevis. Blir nok mest lytting og Guitar Rig gjennom disse :) Ganske safe også, siden jeg har hørt all mulig slags musikk gjennom dem på en haug med vorspiel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha det billigere så kan Logitech Z523 også være noe å vurdere. Jeg A/B-testet 523 og 623 i butikken. 623 var noe fyldigere, men ift hvor bra 523 faktisk var så følte jeg ikke det var verdt å betale dobbel pris for 623. Hatt 523 i halvannet år nå, og er strålende fornøyd. Til å høre på musikk fungerer de helt ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å mislike meg for prisen, men dette er utrolig gode monitorer..
Karen jeg hadde som lydlærer i år, som er produsent og artist, en av trondhjems feteste imo hadde de i hjemmestudio sitt, hvor han gjør det meste av arbeidet sitt. Ellers bruker han bare studio i by'n for tromme-recording.

Skal ha slike selv når jeg får spart opp cash.

Fact; Dette er høytalere du kommer til å ha uendelig lenge, dersom du behandler dem bra.
Skal du selge dem igjen, så er verdien også relativt god.

http://www.procom.no/studiomonitorer/aktive-monitorer/genelec-6010a.html

Dont go cheap. Spar litt lenger n go smart.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.