Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige (og da mener jeg BILLIGE!) aktive monitorer/høyttalere?


Anbefalte innlegg

Dude. Han ber om billig og du foreslår Genelec? Come on...

Bare å spare litt det. Skulle man bare kjøpe all mulig billig småjall hele veien, da ser jeg for meg att man heller kaster bort mer penger enn man ville ved å bare spare litt til greie høytalere.

Vil også tro att hvilken som helst lytting kan gjøre deg sliten i lengden. Linære høytalere kan da godt brukes til lytting, her vil alt fra itunez eq til outboard eq låte mer korrekt.

Liker du derimot en forferdelig subwoofer + treble-lyd (uten noe form for lo-mid/hi-mid) så kan du vell like godt gå for et eller anna skranglette logitech-datahøytalersett. Vil uansett tro att med litt eq'ing, så skal du få til den forferdelige lyttelyden med linære høytalere også.. 6010 og KRK Rokit har foresten overaskende bra lyd i low-freq området.

Annet forslag;KRK Rokit 5 (1800'ish -)

http://www.gear4music.no/no/Opptak-og-datamaskiner/KRK-Rokit-RP5-G2-Bi-Amped-aktive-monitorer-par/GF4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder da vitterlig ikke å kjøpe høyttalere som er tre ganger så dyre som det jeg hadde tenkt å bruke, for så å måtte bruke mer penger på en ekstern EQ i tillegg! :P Tror jeg går for 623ene jeg gitt! Hvis jeg ikke prioriterer et DT770 først da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke monitorene til musikkproduksjon, så ville jeg styrt unna alt som ikke er beregnet til dette bruksområdet. (pc-høyttaler sett og annen drit). Selv vil jeg anbefale Yamaha HS50m eller 2013 modellen HS7. Disse koster omkring 1500,- per monitor, det er BILLIG!!!! for bra monitorer. HS50m (HS7 også forsåvidt) er den nye varianten av en av verdens mest brukte studiomonitor HS10. Jeg har et relativt lite rom der jeg her "studioet" mitt, så 5" er stort nok for mitt bruk, og de spiller JÆVELIG høyt. Har du et større rom ville jeg kanskje spart opp et par hundrelapper til og kjøpt HS80m, disse er sykt store og spiller hinnsides høyt... så høyt at du ikke noengang kommer til å få bruk for en sub ved siden.

Men ja, dette er min anbefaling, jeg snakker av egen erfaring og litt av alle andre producere i verden sin :) Bottom line is; Har du kun råd til pc-høyttalere elns.. Spar opp litt eksta og kjøp noen monitorer som er sykt "bang for the buck", kjøp HS50! :)

Edit: Leste at det er mest for lytting. Monitorene fungerer utmerket til lytting og, men jeg ville nok kanskje heller kjøpt et DT770 headset da ja..

Endret av Philz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.