Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Almirey kassegitar


SørensenAJ

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått en gammel kassegitar fra slutten av 70 tallet tror jeg. Konsert størrelse og form. Merket er almirey, men har aldri hørt om det. Forsøkte og Google det uten treff. Noen gamle travere som kjenner til denne gitaren?

Etter at jeg har byttet strenger, øvre og nedre sadler og ellers senket strengene så låter denne veldig flott. Har ingen tro på at dette var en dyr gitar i sin tid..men etter alle disse årene låter den nå bra. Var egentlig en gitar jeg bare skulle "mekke" på...men nå vil jeg spille på den-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har fått en gammel kassegitar fra slutten av 70 tallet tror jeg. Konsert størrelse og form. Merket er almirey, men har aldri hørt om det. Forsøkte og Google det uten treff. Noen gamle travere som kjenner til denne gitaren?

Etter at jeg har byttet strenger, øvre og nedre sadler og ellers senket strengene så låter denne veldig flott. Har ingen tro på at dette var en dyr gitar i sin tid..men etter alle disse årene låter den nå bra. Var egentlig en gitar jeg bare skulle "mekke" på...men nå vil jeg spille på den-:)

Tipper det er Almirez av merke. Dersom du klarer å lese av modellbetegnelsen som jeg mener man kan skimte nederst på lappen inni gitaren, så får du muligens flere treff. Tror det begynner på en bokstav (S?) med noe innimellom og 150(?)...

Ser at Almirez - til tross for et svært spansk-klingende navn - har produsert gitarer både i Japan og andre plasser.

Det viktigste er nok at den låter bra og virker godt konstruert, så får heller historikken være et morsomt og interessant «vedheng» til instrumentet :)

Edit: Crap - ble akkurat slått av RalphD...

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.