Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

et spørsmål til dere dilldall-geeks...


Sandman

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TSL er også som Gnome sier, ganske ekkel.  

Skal du ha Marshall er det JCM 800 som gjelder. Eller gammelt valvestate. Alt de produserer i dag er dritt.

Hva i allverden er ekkel med en JCM2000 TSL122? Si meg det - har du prøvd en? Det å si at alt Marshall produserer i dag er med dine ord "dritt" det er jo fryktelig feil. Ja, de har noe skralt, men langt i fra alt. De billige transistor ampene har ikke vært veldig gode - men JCM serien har alltid vært ordentlig. :x

Nå må denne hetsen av alt Marshall produserer ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke akkurat å se på det som [bold]hets[/bold], men jeg ser på det som kritikk rettet mot et stort og innflytelsesrikt firma som etterhvert har gått tilbake til billige ting, med billige komponenter, transistorer i stedet for rør, og generellt mye lavere kvalitet enn alt annet, for så å kalle det bra amper mens de nermest flyter på suksessen fra den gamle JCM-serien og Plexiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det som hets når dere med en gang angriper Marshall uansett hvilken serie som nevnes, har ikke tro på at dere har testet alle dere har kritisert. Det er greit, de har noen dårlig, men man kan rett og slett ikke si styr unna alt som heter Marshall. "..gått tilbake til billige ting, med billige komponenter, transistorer i stedet for rør, og generellt mye lavere kvalitet enn alt annet", hvor tar du det fra Gnome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI angrepet eldre JCM-amper eller Plexiamper, så deså

Jeg tar det fra altfor mange turer til Imerslund, tester hos folk jeg kjenner med slike amper, det at jeg faktisk eier et par selv (En 8008 og en eller annen øvingskombo)

Og, jeg hetser ikke Marshall pga. at det er Marshall, grunnen til at du kanskje ser på det slik er at jeg har sagt "alt annet enn Marshall til folk som skal kjøpe nye øvingamper. Detter er for di meget få ungdommer har råd til å kjøpe på dyre heads som eldre JCM og plexi-heads

Nie jeg har ikke testa absolut alt. Men jeg kan tenke meg frem til hva jeg får ut av en G30R etter å ha testa en G15R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i allverden er ekkel med en JCM2000 TSL122? Si meg det - har du prøvd en? Det å si at alt Marshall produserer i dag er med dine ord "dritt" det er jo fryktelig feil. Ja, de har noe skralt, men langt i fra alt. De billige transistor ampene har ikke vært veldig gode - men JCM serien har alltid vært ordentlig.  :x  

Nå må denne hetsen av alt Marshall produserer ta slutt.

Vel, det er mulig at de 50/50 og 100/100 power ampene er ok, og Marshall lager fremdeles bra høyttaler-kabinetter.. Og som jeg sa, er JCM800 serien og den _gamle_ valvestate serien bra. Hater ikke alt det står marshal på for å si det sånn, selv spiller jeg gjennom en lead mosfet 100W topp, men det er også en gammel forsterker som låter helt annerledes fra det marshall gjør i dag.

Jeg har ikke prøvd akkurat TSL122, men jeg har prøvd TSL50 og TSL100, så den kan vel ikke være så mye annerledes.. (bortsett fra at det er en combo vel og merke..) Er forresten ikke særlig imponert over jcm900 heller.. Høres ut som en krukke full av veps.. bzzzzzz. (det kan vel egentlig sies om de fleste nyere marshall forsterkere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er mulig at de 50/50 og 100/100 power ampene er ok, og Marshall lager fremdeles bra høyttaler-kabinetter.. Og som jeg sa, er JCM800 serien og den _gamle_ valvestate serien bra. Hater ikke alt det står marshal på for å si det sånn, selv spiller jeg gjennom en lead mosfet 100W topp, men det er også en gammel forsterker som låter helt annerledes fra det marshall gjør i dag.  

Jeg har ikke prøvd akkurat TSL122, men jeg har prøvd TSL50 og TSL100, så den kan vel ikke være så mye annerledes.. (bortsett fra at det er en combo vel og merke..) Er forresten ikke særlig imponert over jcm900 heller.. Høres ut som en krukke full av veps.. bzzzzzz. (det kan vel egentlig sies om de fleste nyere marshall forsterkere)

Greit det. Jeg har hatt forskjellige amper, bl.a. en Crate og Fender Bassman topp fra tidlig, og for min del så synes jeg cleanen i TSL’en er bedre enn i de to. Crunch kanalen er grei, mens Lead kanalen ikke er noe særlig.

Men jeg som bare bruker clean kanalen (har vreng og lignende i pedalbrettet) så er den ypperlig. Det er en 100-watter og spiller utrolig høyt, men for hjemmebruk har den en utrolig kjekk V.P.R. funksjon, for å beholde trøkket når man spiller på lavt volum og simulerer et 25W sluttrinn på fult volum.

Ved dette oppnår man den naturlige rørkompresjonen som man ellers oppnår ved å spille med veldig høyt volum.

Har også en balansert XLR-utgang på baksiden, samt at man kan stenge av signalet til sluttrinnet med Output Mute knappen, og sådan bare ha lyd ut fra PA’en og ikke på scena (noe som er kjekt i visse sammenhenger, for eksempel med kor). Den har to parallelle effektlooper, om effektloopene ikke er i bruk kam man benytte de som boost via footswitchen, separat volum på Clean og Gain kanalene.

En finfin amp for meg.

Jeg tar det fra altfor mange turer til Imerslund, tester hos folk jeg kjenner med slike amper, det at jeg faktisk eier et par selv (En 8008 og en eller annen øvingskombo)  

Og, jeg hetser ikke Marshall pga. at det er Marshall, grunnen til at du kanskje ser på det slik er at jeg har sagt "alt annet enn Marshall til folk som skal kjøpe nye øvingamper. Detter er for di meget få ungdommer har råd til å kjøpe på dyre heads som eldre JCM og plexi-heads  

Nie jeg har ikke testa absolut alt. Men jeg kan tenke meg frem til hva jeg får ut av en G30R etter å ha testa en G15R.

Vel, jeg spurte om du har testet JCM2000 TSL serien, som du her:

Eller så lar du være å kjøpe den ekle MArshall-ampen...

sier at Sandman ikke bør kjøpe.

Du sier altså at alt annet enn gamle Plexi og JCM amper er dårlig. Og for eksempel JCM 2000 DSL serien, som blant annet Richie Sambora i Bon Jovi bruker, er en amp av en produsent som har "..gått tilbake til billige ting, med billige komponenter, transistorer i stedet for rør, og generellt mye lavere kvalitet enn alt annet". Jeg betviler sterkt at anerkjente gitarister som turnerer store deler av året og utsetter ampene for mye transport og spilling, kan spille på de Marshallene du referer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja jeg har hørt den headen du snakket om, og ble ikke noe særlig mer eller mindre misunnelige på de som eier den

Og, jeg klarer ikke å forstå hvordan du klarer å foretrekke en Marshall TSL-clean fremfor en Fender Bassman

Men ok, folk er forskjellige, det er iallefall min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare som Lenny Kravitz: If it was good enough for Jimi,it's good enough for me.

Og en ting lurer jeg på:når faen har transeampene til Marshall vært gode?

Jeg har tidligere eid en DSL100-topp med 4*12 kabinett,og var storfornøyd. Alle lydfolkene sa at lyden min var helt herlig,de hadde bare lyst å trekke faderen til topps,folk som hadde litt peiling elsket lyden i min Marshall JCM2000DSL,så jeg vet at jeg kommer til å bli fornøyd. Jeg liker marshall,synes det er kjempeamper,og folk må gjerne komme trekkende med den gamle kommunistregla om storkonsern osv,men det bekymrer meg fint lite så lenge jeg får det jeg vil ha. Og i dette tilfellet vet jeg hva jeg får,og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg.

Og folk som sier at JCM2000-serien låter dritt mistenker jeg for å like kristne nu-metal band som spiller på PRS og Mesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja jeg har hørt den headen du snakket om, og ble ikke noe særlig mer eller mindre misunnelige på de som eier den

Og, jeg klarer ikke å forstå hvordan du klarer å foretrekke en Marshall TSL-clean fremfor en Fender Bassman

Men ok, folk er forskjellige, det er iallefall min mening

Bassman'en låt HARDT, veldig "tørr" skarp, mye bunn, men veldig lite dynamisk. Måtte spille skyhøyt for å få god lyd.

Uansett, det jeg ville frem til var at jeg ikke synes at du bør nevne JCM 2000 serien til Marshall under dine negative utspill om Marshall, for det er noe som ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, folk er forskjellige. Min personlige meninger om de Marshall ampene som har blitt nevnt suger skikkelig hardt, og kunne like godt vært en hi-fi amp som du fant i en kontainer på en skole som holder på å bli opppusset (tro meg, jeg har prøvd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.