Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

V-amp


Anbefalte innlegg

Vet at dette temaet sikkert har vært oppe masse ganger før, men finner ikke svar på det jeg lurer på i de andre postene..

Skal ha en slags multi-effekt-prossessor-ting, men den skal ha mulighet til å koble til pc'n for opptak, sammtidig som den skal kunne kobles til min Valvestate forsterker.

Har funnet en V-amp pro, til 2300kr.. noen som har noen erfaringer med denne? kan både kobles til forsterker og pc? noen andre lignende effekt-ting-greier i samme prisklasse, som både kan kobles til pc og forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V-Amp pro har jo den muligheten. Vet ikke om du kan greie deg med en vanelig v-amp eller pod... kommer an på hvor mange utganger du trenger... evt med kab. simulator og uten kab. simulator.. Regner med at pod proen har omtrent samme mulighetene som vamp proen.. men den er jo noen tusen dyrere.

Angående pod vs vamp... synes at begge låter "plastikk"... går ikke an å få skikkelig "god"-lyd ut av noen av de.. Men V-Ampen har muligens en litt for kraftig bass respons på kab. simulatoren (ihvertfall synes jeg det..). De kunne godt ha hatt noen mer funksjoner ala pod der(avstand på mic etc.. er ikke så kjent med poden..).

Men hvorfor vil du ta opp på den måten? forstår ikke det helt jeg. Synes jo det er best å sette en mikrofon eller to foran kabinettet.. Jeg bruker min vamp pro kun til hybelspilling.. og hjemme opptak.. men det er pga at jeg ikke kan plage naboene(og har en viss uvane med å spille på natta...) men men..

uhh koblingsmuligheter med v-amp pro: mange. (Les: gå på behringers hjemmeside for å finne ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

det er smak og behag .... test de variantene du har mulighet til og kjøp etter eget øre ...

hehe, er derfor jeg spør, har ikke muligheten til å teste, i og med at det bare finnes et par gitar-butikker her.

Men hvordan kobles den i pc'n (regner med at det er to jack'er til lydkortet) og hvordan kobles den til gitar-forsterkeren? To eller en jack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til PC'n har du bare Jack plugg fra Vampen til Lydkortet ja ...

Til forsterker.... har du effektsløyfe på forsterkeren , snapper du den inn i Return på effektsløyfa, da farger ikke ampen lyden fra Vampen hehe.... hvis det er noen fordel :D

Det gir seg egentlig selv, og hva du enn kjøper så følger det alltid med en bruker veilledning som forklarer deg hvordan du skal koble den til diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.