Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GitarNorge Jam! Nå skal det gjøres!


Gnome

Anbefalte innlegg

Ok!

I alle (begge) år har det med gjevne mellomrom kommet opp forslag til at vi må se å spille inn en låt sammen. Og jeg synes det er kult, men man kommer liksom skjeldent noe langt på vei.

Så, jeg vil prøve å organisere noe, og søker følgende musikere:

Guitars: Gnomen

Bass: Peri

Keyboards:

Trommer:

Vokal: Olemeg

Er desverre ikke for meg aktuellt å begynne før etter påske, da jeg er i hardt arbeid med mitt bidrag til årets composer compo på TG, men etterpå, er jeg gjerne med.

Kravet er opptaksmuligheter, og at ditt opptak på sendes på separat lydfil til meg. Slik at jeg kan merge det sammen i Sonar tilslutt. Og progressjonen blir:

Fase 1: Finne musikere

Post en liten verbal audition for deg selv, så vil jeg plukke ut etterhvert.

Fase 2: Velge låt

Post dine låtforslag, også setter jeg tilslutt opp en poll over de som er mest interesante, det er kun bandmedlemmene som får bidra her.

Fase 3: Ta opp selve skiten.

Vi tar opp i rekkefølge: Trommer, Bass, Guitar/Keyboards, eventuell vokal. Hvis ingen vokal har meldt seg innen restan av bandet har samlet seg, blir det en instrumental låt. Trommene håper jeg å få på så mange forskjellige spor som mulig, med mindre de programmeres da seff...

Fase 4: Mixing

Med mindre Vegard eller andre med litt mer enn gutteromserfaring melder seg, ender vel jeg op med jobben, Sad but True...

Fase 1 og 2 håper jeg å ha fastsatt innen klokken 11 siste lørdag i påskeferien (for da er det snart stengetid for nettet på TG, og jeg vil ikke være våken de påfølgende 24 timene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig bare på å ha ett band, med en av hvert instrument i førswte omgang, kan dra på med lengre G3-sktige jammer, men det blir fort for mye med en gang du har mer enn 2-3 gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da veit jeg om minst én person som må øve :P

Forresten greit om de som har meldt interesse også sier hva de spiller :P iallfall Olemeg veit jeg ikke hvilket instrument han ønsker.

Men hvis Peri ikke sier noe til det selv, utnevner jeg han som bassist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke komponere noe selv? Det er mye morsomere, samt det vil gi flere orginale og interessante muligheter angående gitarspill. Jeg har veldig lyst til å delta, men jeg har aldri shreddet, rett og slett fordi jeg aldri har hatt lyst til det. Likevel anser jeg meg selv som en kapabel gitarist, og tror jeg kan bidra til en del av denne jamen. Så velg noe alle kan være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da veit jeg om minst én person som må øve :P

Forresten greit om de som har meldt interesse også sier hva de spiller :P iallfall Olemeg veit jeg ikke hvilket instrument han ønsker.

Men hvis Peri ikke sier noe til det selv, utnevner jeg han som bassist.

Er jo egentlig bass og vokal som er greia mi.

Spiller gitar å, men da mest akkustisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.