Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PVX byggesett


Anbefalte innlegg

Okei, ferdig med Warmoth så da kjører vi i gang med PVX! Skal prøve å være raus med bilder i denne tråden. Har enda ikke fått gitaren, men har fått en del bilder fra Paul Vogt hos PVX fra byggingen der. Den er snart klar for å sendes til Norge så det gledes stort!

Dette settet er spesialtbestilit med floyd rose, men skal ganske snart bestille et sett nr.2 fra de som er mer standard med tune-o-matic stol som jeg skal prøve å gjøre til et litt spesielt/uvanlig prosjekt.

Her er bildene jeg har fått fra PVX :) Er på det første bildet man best ser figuren i treet.

post-1945-0-68059700-1362254645_thumb.jp

post-1945-0-27329300-1362254687_thumb.jp

post-1945-0-82073900-1362254754_thumb.jp

post-1945-0-54683300-1362254784_thumb.jp

post-1945-0-13012900-1362254803_thumb.jp

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så voldsomt bra ut! må du ut med mye?

For akkurat dette settet betalte jeg litt over 5000kr inkl frakt og FR, Men vanlig grunnsett uten bånd eller inlays koster det drøye 2000kr. Skal du ha bånd og inlays ender du nok akkurat på 3000kr inkl frakt. Så oppsummert kan du vel si at prisen er veldig hyggelig!

Paul Vogt som eier og driver PVX tilbyr dessuten kundeservice som ikke kan overgås...ønsker du noe prøver han å få det til. Har enda ikke fått et nei fra han og har hatt en del spesielle ønsker for denne gitaren...bla FR som de pr. nå ikke offesielt tilbyr, så min er vel prototype #2 :P vet han har laget èn med FR tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er på vei nå via USPS og Paul har sendt meg et bilde til man kan hygge seg meg mens man venter av den "ferdige" gitaren...på dette bildet er gitaren våt med alkohol for å vise figuren i treet. Nå håper man bare på en rask levering fra USPS :)

post-1945-0-48860000-1362598530_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pakkedag!

Her er de første bildene etter jeg fikk settet i posten i dag. Førsteinntrykket er veldig bra! Starter med jobben i morgen og først ute er å borre hull for kontrollene og jack.

Her er bildene!

post-1945-0-30378300-1363396657_thumb.jp

post-1945-0-90437600-1363396669_thumb.jp

post-1945-0-57959400-1363396680_thumb.jp

post-1945-0-75049300-1363396690_thumb.jp

post-1945-0-54528700-1363396703_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om du kan dra arma begge veier på Floyden? Ikke sikkert det er meningen for alt jeg vet.

På noen gitarer er dette riktig nok meningen, men nei floyden er ikke av en "recessed" type på denne gitaren som normalt ikke vil la broa virke begge veier, men den har en liten relief under (som du ser på bildene uten floyden) som gir en grad av reverse action på floyden.

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kult å følge med på. Skikkelig fin topp på den.

Toppen er veldig fin! :)

Ser dritfint ut, gleder meg til å se mer! :)

Som sagt, til de prisene kunne det her vært artig å få testa ut

Prisen er mer enn verdt det spørr du meg...sammenlignet med Warmoth er det betraktelig mer arbeid med å preppe gitaren for farge og lakk. Mye pussing må til. Men dette er ikke pga latskap fra PVX eller dårlig arbeid...dette er et jo byggesett og dette er ment å være et av stegene man selv skal gjøre. Bare gøy å ha litt å gjøre :)

I dag har jeg gjort ferdig pussinga av kroppen. Neste steg blir å forsegle kanten av lønn (bindings) før jeg farger toppen slik at ikke kanten absorberer noe farge som måtte snike seg under maskeringstapen.

Her er et bilde av kroppen ferdig pussa og våt met alkohol...mildt sagt veldig fornøyd med figuren i lønnetoppen!

525136_10151542448721287_588721082_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, skikkelig feit topp! Er fargen den samme som på forrige bygget ditt?

Begge er varianter av grønn...men ulike nyanser og kombinasjoner. På den forrige brukte jeg svart under og derretter en veldig tynn grønn. På denne er det kun grønn i en sterkere blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.