Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Orville by Gibson ES-335VS


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Aner ikke. Har prøvd noen 335'er, men aldri brydd meg om hvor de er laget (Nashville eller Memphis). Om denne er a' kvalitet med en Nashville/Memphis har jeg ingen formening om, er for lenge siden jeg prøvde en skikkelig Gibson 335. Kunne vært moro å testet, men vil nok tro at den er noen hakk bak. God gitar, åkke som. Prøvde en 70-talls ES345 for ikke så lenge siden og jeg syns denne her er noen hestehoder foran den. Lettere (mye lettere) og mer 'snap' i tonen rent akustisk, men en litt dau 70-taller er kanskje ikke det beste å sammenligne med....?

Finnes sikkert andre her inne som er mer kvalifisert enn meg til å uttale seg om kvaliteten på de japanske 335'ene kontra de amerikanske Gibson-storebrødrene. Det er mye hype rundt japanske gitarer som ikke alltid stemmer helt overens med virkeligheten.

Er fornøyd med gitaren, men jeg tror den trenger en oppgradering av hardware. Syns de virker noe skranglete. Mulig det vil hjelpe med nye og tykkere strenger, så får prøve det først. Litt mer spenn og drag på stemmeskruene vil nok også påvirke stemmingen en hel del også. Blir litt fort ustemt slik den er nå.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.