Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Orville by Gibson ES-335VS


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Får se om det blir varig glede. Har tilnærmet null erfaring med ES-gitarer, med unntak av den gamle ES-125en min som ikke får mer oppmerksomhet enn at den fungerer som blikkfang i stua. Har alltid hatt lyst på en ES-335 og tenkte at en, forhåpentligvis godt lagd, japansk en er sånn passelig sted å begynne..., så får en heller gå opp til 'the real deal' etter hvert.

Som nevnt står det stusselige strenger på den. Kjennes som 0.09 og akustisk låter det skikkelig dårlig fjert. Har ikke fått prøvd den elektrisk enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på den elleve og bigsby! Har en Japan Epi, identisk med din, skulle ikke forundre meg om de kommer fra samme fabrikk. Jeg parkerte (og senere solgte) min 2001 Gibson Es335 og beholdt japaneren. Ikke fordi Gibsonen var dårlig, langt i fra, men japaneren har en hals jeg er meget comfy med. Et sett med gode buckers (Zhangluin i mitt tilfelle) gjorde gitaren komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har hatt din sunburste Epiphone med Bigsby i bakhodet en stund, og kunne godt tenkt meg å smelle på en Bigsby på denne :)

Det skal visst stå '57 Classic i denne, og må testes ettertrykkelig før det er snakk om noe modding (til noen ultrapinglete retro-buckers).

Er for øvrig fra Terada-fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.