Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Ceriatone JMP 50W (Anbefal meg en reverb-pedal)


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat new amp day, men heller new amp week.

Begynner å bli noen dager siden jeg kjøpte denne, men har ikke fått testet den enda. Den har stått i bilen i vente på et kabinett å spille igjennom. Så kom jeg jo på at jeg kunne bruke twin reverben som kabinett.

Det aller første som slo meg da jeg satt ampen oppå twin reverben min, er hvor stor den var iforhold til hvordan den så ut i bagasjerommet på bilen:p Den fikk jo twin reverben til å se liten ut.

Det andre som slår meg, noe som jeg forsåvidt visste, er at for å få ut potensialet fra denne ampen, nytter det ikke å sitte på soverommet og klimpre. Har inntrykk av at man mister ganske mye tone når mastervolumet er på soveromsnivå. Samtidig som kanskje ikke Jensen elementene som står i twin reverben ikke er helt ideelle for denne typen amp. Men foreløpig høres det bra ut, og gleder meg til neste bandøving!

Eneste tingen jeg savner er romklang, da jeg har blitt fysisk avhengig av dette, etter å hatt fender i noen år. Det holdt liksom ikke med delay for min del. Så hvis noen har en reverb-pedal å anbefale, eller om noen skal selge, er det bare å skrike ut.

Et bilde må til:

IMAG0172_zps43cc0186.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut RE-20. [.................] . Er det sånn at man kan skru av og på reverben, med foten og beholde delayen på med RE-20?

Ganske sikker på at det ikke går. Bryteren switcher reverb og delay sammen. Det som skal være mulig med en ekstra ekstern exp. pedal er å kontrollere volumet på delay. Så det motsatte av det du ønsker ser ut til å være mulig med litt tilleggsutstyr dvs beholde reverben på, og skru ned volumet på delayen. (Hvilke expression pedaler som funker med RE20'en er jeg ikke sikker på)

Jrf manual side 16:

http://www.roland.com/support/article/?q=manuals&p=RE-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.