Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fretless bass: Kvalitet og pris, brukt eller nytt?


REBELLO

Anbefalte innlegg

Tenkte for inspirasjonen sin del att det hadde vært spennende med en fretless bass.

Fretless bass finnes det mye av både nytt og brukt.

Lurer mest på dette:

Hvilket merke er beste kjøp 5 strengs el-fretless på bruktmarkedet i forhold til spillbarhet, byggekvalitet og pickups eller 1 eller 2 av delene?, hvordan vet jeg om gripebåndet er utslitt, regner med att det blir stor slitasje på dette siden det ikke er bånd, hvilket materiale bør gripebrettet være av?

Har tiltro til til både nye og brukte basser fra Yamaha, Squier, Aria, Dean evt. rimeligere koreanske eller midt-øst europeiske basser i brukt eller ny-klassen 2-6 høvdinger.

Vil helst kjøpe ekstremt billig nytt eller god kvalitet brukt maks 6 høvding.

Har du forklaringer, tips eller klare anbebefalinger på noe av dette, please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Den blir litt dyr den MacGyver, du ser den blir ikke solgt heller..han må ned minimum 100$

Men jeg kunne virkelig ha tenkt meg den bassen der, fin fretless..

Men jeg er så sta og vrang att jeg vil ikke betale 100-200$ mer for å få bassen jeg vil ha.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripebrettet bør generelt sett være i Ibenholt eller annet hardt treverk (selv om det er veldig vanlig med Rosentre og) Jeg har selv en Carvin fretless 5er som låter og spiller helt konge, men jeg vil være litt forsiktig med Carvin i fremtiden da jeg ikke liker Trussrodden deres, den er ganske pinglete og kjent for å være full av problemer. Du vet forøvrig om gripebrettet er alt for slitt om det er dype groper ned i det.. Min så dog ganske banket ut før jeg vasket over gripebrettet og oljet det på nytt, nå ser den bra ut.

De nyeste Squierene skal faktisk være ganske bra fretless basser, har aldri testet en selv dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fretless Squire Jazz Bass: http:/www.fender.com/basses/jazz-bass/vintage-modified-jazz-bass-fretless/

Må si jeg er veldig fornøyd. Den kostet ikke mer enn 3500, gode pickups, litt skurr, så en halsjustering er alright å koste på seg. Men den kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.