Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny låt fra Bring Out The Gimp


Straymond

Anbefalte innlegg

Låter slett ikke verst, Straymond! Ikke supergira på cleangitar og -synging, men resten av låta var kul. Skarpen låt kanskje litt vel plast, men sånn blir det jo fort når man bruker programmerte trommer. Stå på, gleder meg til å høre mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det har drept mye trommelyd! :)

Joda, men det funker vel ikke akkurat med Dark Side Of The Moon-trommeproduksjon over dette her? Jeg synes det hører litt til at trommene låter som de gjør i metal. I det siste har det jo blitt mer og mer populært med ghosta skarp-noter også innen "djent"-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for likt alt anna i sjangeren etter min mening, og syns det er noe litt sterilt og stillestående over musikken. Dust of Constants absolutt beste låt, den har nerve, likte den veldig godt, knalltøff låt med god instrumentering. Ellers enig med folk her at trommene på en måte ikke passer inn og gjør det hele litt flatt. Mulig at det er trommedynamikken? Omtrent umulig å få noe dynamisk ut av programmerte trommer uten å jobbe seg ihjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes trommelyden i seg selv er fin. kansje litt mer variert kick av og til, og mere ghost notes på skarpen. Ser nå at Erlend har sagt det xD.

Ghosting på alt gjør prog trommer mere livlig ihvertfall.

På det clean partiet ved 2 min drømte jeg om noen trommer som spelte sakte og skikkelig progga. Bare litt hihat, kick og skarp arbeid der hadde vært sykt fett.

Bassen og gitarene var jo allerede så gromme der.

Det samme syntes jeg ved 3 min. Å gud!!! fikk nesten lyst til og laste ned sangen og prøve selv :P Ville fått en skikkelig fusion feel over det.

Hvis det hadde blitt lagt bare bittelitt mere arbeid i trommene på resten av sangen også, i tilegg til det jeg sa. Da er jeg i himmelen.

Finner man en dyktig trommis som kan ghoste bra, spelle kjapt, trenger ikke kvantifisere, stemmer trommene sine som er av det beste slaget, har gode micer og er ivrig!

Ja...... da er man heldig.

Tror ikke jeg ville forventet bedre spelling av en trommis, en det som er på denne låta eller dårligere.

Man må ikke glemme meshuggah og animals as leaders heller. Begge to og mange andre har brukt og bruker toontrack!

Og det låter jo helt sykt fett. Så hvorfor skal ikke våre trommer høres like bra ut.

Gitarer er jo veldig bra. Ikke noe særlig og si der egentlig. Dere er jo ikke redde for ''feil'' noter.

Den solo gitaren som kom på starten var det jo mere en nok feeling i.

En annen ting som hadde gjort susen hadde vært litt clean gitar eller synth i bakgrunnen av resten av musikken, som hadde gjort drømmen min enda mere oppfylt.

Det krever jo helst at man finner nøyaktige harmonier som følger rytme gitarer, men jobber man hardt for det blir det helt konge.

Jeg syntes ikke musikken er noe og klage over i det hele tatt egentlig. Det fins så mye dårligere, og jeg digga det ved første ørekast :P

Musikk er musikk. Sjangere kan gå og legge seg. Sjangere blandes alt for mye inn i musikken. Enough with it I have had.

Man blander alt som fins for tiden så trommene er 100% korrekte dem.

Skulle egentlig bare si knall musikk før jeg leste kommentarene jeg. Masse masse mye og enda mere ros fra meg.

Gun på. tipp topp tommel opp! Trommisen dukker vel opp snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.