Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom Shop Historic R9 - andre eiere her som evt har modifisert denne?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke en R9, men en R8, så det er ikke helt det samme selv om gitarene er bortimot identiske. Som nevnt i andre tråder har jeg byttet noe småtteri. RS Kit (ikke bumble bee, men Jensen kondiser). Tonepros aluminum featherweight locking stoptail og AVR II bro. I tillegg til mapleflame mod som er lengre skruer/studs i rustfritt stål til bro. Det kan du lese mer om bla.a her: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=139132

Pickuper har jeg ikke vurdert å bytte da jeg synes BB'ene låter kanon i gitaren slik den er nå.

Ellers synes jeg rådene om å gjøre seg kjent med gitaren ordentlig før man evt. gjør noe er et godt råd, og ikke gjør noe som ikke er reversibelt uten at du er 110% sikker.

Når det er sagt, synes jeg de småtingene jeg har gjort med min gitar har hevet den et hakk. Spesielt mapleflame og RS-kitet. Mapleflame innebærer drilling og er således ikke reversibelt, men det er jo snakk om å drille allerede ekstisterende hull litt dypere, så det gjør ikke noe med gitaren kosmetisk.

Forresten må jeg jo si grattis med fet gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Hans Hansen

Ser at Faber hardware får mye skryt. Hvordan er Faber ifht Tonepros? Ser ut som de jevnt over får like mye skryt.

Faber bridge, tailpiece og studs samt RS jensen kit og gotoh sd90 tunere skal settes i min Tokai lp reborn. Er spent på hvordan den blir!

Kan være aktuelt med hardware bytte og RS Jensen kit i R9 på sikt men skal bli veldig godt kjent med den før vi kommer så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ble nysjerrig på denne mapleflame modden, men tenkte kanskje prøve den ut først på Tokaien! er dette skruer man får tak i på Clasern?
Har noen sendt mail til Gibson ang Bumblebee jukset? var dette enkelt tilfelle hendelser for noen år tilbake eller har de rettet opp dette nå? får lyst til å pelle på disse når gitaren kommer for å se om det er ekte greier men vil ikke pelle for mye heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen
Jeg har ikke en R9, men en R8, så det er ikke helt det samme selv om gitarene er bortimot identiske. Som nevnt i andre tråder har jeg byttet noe småtteri. RS Kit (ikke bumble bee, men Jensen kondiser). Tonepros aluminum featherweight locking stoptail og AVR II bro. I tillegg til mapleflame mod som er lengre skruer/studs i rustfritt stål til bro. Det kan du lese mer om bla.a her: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=139132

Pickuper har jeg ikke vurdert å bytte da jeg synes BB'ene låter kanon i gitaren slik den er nå.

Ellers synes jeg rådene om å gjøre seg kjent med gitaren ordentlig før man evt. gjør noe er et godt råd, og ikke gjør noe som ikke er reversibelt uten at du er 110% sikker.

Når det er sagt, synes jeg de småtingene jeg har gjort med min gitar har hevet den et hakk. Spesielt mapleflame og RS-kitet. Mapleflame innebærer drilling og er således ikke reversibelt, men det er jo snakk om å drille allerede ekstisterende hull litt dypere, så det gjør ikke noe med gitaren kosmetisk.

Forresten må jeg jo si grattis med fet gitar! :)

takker:) er det denne skruen du tenker på da til den mapleflame modden?

http://www.homedepot.com/h_d1/N-25ecodZ5yc1v/R-202102290/h_d2/ProductDisplay?catalogId=10053&langId=-1&keyword=Phillips+head+stainless+steel+screws&storeId=10051#.UOaOkm9vrk0

Vil samme skruen funke på en tokai les paul reborn 79? får vel tak i disse skruene på Clasern vil jeg tro:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:) er det denne skruen du tenker på da til den mapleflame modden?

http://www.homedepot.com/h_d1/N-25ecodZ5yc1v/R-202102290/h_d2/ProductDisplay?catalogId=10053&langId=-1&keyword=Phillips+head+stainless+steel+screws&storeId=10051#.UOaOkm9vrk0

Vil samme skruen funke på en tokai les paul reborn 79? får vel tak i disse skruene på Clasern vil jeg tro:)

Det er den skruen ja. Jeg tror faktisk jeg har noen til overs. Både lange og korte. De korte kan du bruke hvis du vil prøve uten å borre i gitaren. Du kan få et sett av hver av meg hvis jeg finner dem.

Usikker på om det passer i Tokaien da den sikkert bruker metriske mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble nysjerrig på denne mapleflame modden, men tenkte kanskje prøve den ut først på Tokaien! er dette skruer man får tak i på Clasern?

Har noen sendt mail til Gibson ang Bumblebee jukset? var dette enkelt tilfelle hendelser for noen år tilbake eller har de rettet opp dette nå? får lyst til å pelle på disse når gitaren kommer for å se om det er ekte greier men vil ikke pelle for mye heller..

Så vidt jeg vet har ikke Gibson gjort noe med disse plastikkhumlene. Min R8 er fra 2011 og har disse. Det synes veldig godt at det bare er en plastikkhylse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Audun" data-cid="612316" data-time="1357291114" data-date="I dag, 10:18"><p>

Det er den skruen ja. Jeg tror faktisk jeg har noen til overs. Både lange og korte. De korte kan du bruke hvis du vil prøve uten å borre i gitaren. Du kan få et sett av hver av meg hvis jeg finner dem.<br />

Hadde Vært fenomenalt det:)

<br />

Usikker på om det passer i Tokaien da den sikkert bruker metriske mål.</p></blockquote>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Gibson har gjort noe med kondisene, nei, men det er jo ingen sak. Koster jo bare noen få kroner å bytte de til noe annet. Det er jo noe mange gjør uansett, så hvis jeg hadde vært Gibson hadde jeg faktisk ikke brydd meg om å kamuflere en gang når de først ikke lager ordentlige replikas av de gamle Bumble Bee'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

men trenger jeg egentlig kjøpe ett RS kit til denne R9èn? holder det ikke å bare kjøpe jensen caps? Potmeterne etc som sitter på R9 er vel helt ok slik de er..

Er grønn på dette så bare spør jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historic serien har CTS pots, og det er jo også CTS som lager pots for RS Guitarworks. (I samarbeid som det så fint heter) Om det er noen forskjell i praksis vet jeg ikke. Det ble også byttet til audio taper pots i historic serien i 2009 tror jeg at jeg har lest, så da vil vel ikke skifte av pots ha den helt store betydningen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Audun sier at pottene som brukes nå er CTS 500k audio taper, så disse er det neppe noe poeng i å skifte. Selv om "bumble bee" caps som brukes er "fake", så er det tross alt en ganske grei Wesco cap som sitter inni forkledningen. Det er en enkel sak å skifte den, men jeg stiller meg tvilende til om du vil høre forskjell i en blindtest. Hva øynene dine hører derimot... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ja sant det:)

Justin hawkins i the Darkness feks bruker sine customs slik de kommer fra fabrikken uten å modde de og det funker fint for ham. En annen gitar såklart but still..

Så skal selvsagt bli kjent med tøsa når hun ankommer og mest sannsynlig lar jeg den være slik den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.