Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom Shop Historic R9 - andre eiere her som evt har modifisert denne?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

hallaise!

Da har jeg kjøpt min første og sikkert siste R9! 2012 i Sunrise Teaburst finish, urørt og digg!

Jeg sier den siste fordi de koster jo en del og blir vel den eneste i samlingen men det gjør jo tross alt ingenting:)

Men det jeg lurer på er om dere andre R9 eiere bruker modifisere denne gitaren og evt hvilke modifiseringer det da er snakk om?

Eller er denne gitaren så god "straight out of the case" at den ikke trenger noen form for oppgraderinger/modifiseringer?

Det bør jo strengt tatt ikke være nødvendig å finne noe å oppgradere på en slik gitar siden den koster det den gjør...

F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Hans Hansen

har ikke fått den i hende ennå, kommer til meg i morgen! Ønsker i utg punktet ikke endre på noe på en slik gitar og føler ikke det burde være nødvendig om dette skal være flaggskipet til Gibson Custom Shop..

Men har lest en del om at en del folk bytter tailpiece og bridger på disse gitarene så ønsket bare å høre hva andre R9 eiere evt har gjort med sine el om de føler at det ikke har vært nødvendig!

Gleder meg som en unge til å tafse på den i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fraråde deg å gjøre irreversible endringer på den, da slikt senker gjensalgsprisen. Ta også vare på alle originaldelene.

Men generelt sett burde det være unødvendig å endre på en ny gitar i denne prisklassen, med mindre du selv merker at noe er galt eller ikke passer deg optimalt. Hvilke modifikasjoner feinschmekkerne foretar seg på disse vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å tro at det gir noen vesentlig forbedring utover opplevelsen i eget hode. :)

Har selv en R7, og er veldig glad for at jeg har beholdt den helt original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Satser på det! Lar nok denne være som den er.

Noen som vet hvilke type strenger (Gibsons egne regner jeg med) og tykkelse den kommer med fra fabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonepros og RS elektronikk er vel relativt "vanlige" modder, selv på en R9? Videre finnes det jo et utall mengder med hi-end PAF-replikaer, eksempelvis fra Throbak, som for mange ses på som bedre og mer riktig enn hva som originalt står en R9. Skal du ta skikkelig i så sender du den over Atlanteren til Historic Makeovers. :) Jeg har bare prøvd et eksemplar av en R9 og den er, hands down, den beste les paulen jeg har prøvd. Hadde jeg hatt en hadde jeg sikkert vært fornøyd med hvordan den var original, men når man hører all snakket om hvordan et skikkelig bra instrument kan bli enda bedre, så skjønner jeg helt klart at man tenker i retning modifisering. Mange av modifikasjonene handler jo også om å gjøre en R9 enda mer historisk korrekt...

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

det gjør jo fysisk vondt å se hva de gjør med en i utgpunktet perfekt gitar:) http://www.historicmakeovers.com/our-process/slideshow/

hvorfor ikke få laget en slik gitar custom made fra starten av? hehe aldri i livet om jeg sender min dit, kan aldri tenke meg at det er verdt prisen å gjøre slike "forbedringer". Men er man stappfull av cash så blir det jo en annen sak:)

men interessant å se slideshowet, det var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet gitar!

På min R9 har jeg byttet elektronikk til noe en mednerd på mylespaul.com har laget og pickups til Bare Knuckle the Mule.

Jeg syntes Burstbucker´ne som satt i låt litt for filtrerte og matte. Fornøyd slik den låter nå.

Spill på den en god stund og kjenn litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

er ikke bumble bee caps relativt bra greier og likt RS kitet eller er jeg helt lost? ser ikke for meg at RS kitet vil utgjøre en stor wow faktor på denne gitaren jfr med hva som allerede sitter i den.

Har hørt mye godt om Throbak pups og også Faber hardware riktignok..

skal jeg endre noe på den så skal det være reversible saker som feks hardware og pups, men skal teste den behørig og se, forhåpentligvis er den killer slik den er:)



Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee´ene som sitter i er bare fake. Mye billigere caps som er gjemt inne i plast som skal få deg til å tro noe annet. Om de er bra eller dårlig skal jeg ikke uttale meg om, men de er i hvertfall ikke det de utgir seg for, og langt fra slik de en gang var.

Står litt om det her:

http://www.mylespaul.com/forums/historics-reissues/118027-historic-gibson-faux-bumblebee-caps.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.