Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom Shop Historic R9 - andre eiere her som evt har modifisert denne?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Virkelig flott topp på den der! :)

Tenkte bare å nevne at å justere høyde på pickuper samt polepieces kan utgjøre ganske merkbar lydforskjell. Jeg justerer pickupene langt ned (faktisk litt under ramma på neckpu) og polepiecene litt opp mot strengene. Da får jeg litt mer av den typiske "woody" LP-tonen samt at du får grei snert i toppen ved å justere opp polepiecene. (På min gitar). Det er i hvert fall verdt å prøve ut før man evt. vurderer å bytte pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen
Virkelig flott topp på den der! :)

Tenkte bare å nevne at å justere høyde på pickuper samt polepieces kan utgjøre ganske merkbar lydforskjell. Jeg justerer pickupene langt ned (faktisk litt under ramma på neckpu) og polepiecene litt opp mot strengene. Da får jeg litt mer av den typiske "woody" LP-tonen samt at du får grei snert i toppen ved å justere opp polepiecene. (På min gitar). Det er i hvert fall verdt å prøve ut før man evt. vurderer å bytte pickups.

takk for tipset:) jeg tror nok pickupene får bli på en stund, jeg ønsker egentlig ikke å endre noe på denne og la den være slik den var "født".

men jeg har fått mange gode tips her om evt mods som kan bli aktuelle i framtiden så takker for de:) Herlig forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

mulig det men jeg tror jeg beholder den slik den er en stund framover! får ikke testet den med riggen før neste uke men satser på at det låter krutt slik den er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imperials er godsaker det, men jeg er faktisk ikke overbevist om at de nødvendigvis er en oppgradering ifht. BB's. Jeg har satt Imperials i en 2001 LP Classic, og en '74 LP Custom (som det stod DiMarzio Superdistortions i) og der var det definitivt en forbedring, men...

Jeg må også si at PAF-type pickuper ikke trenger å være noe problem om du bruker mye vreng. Snarere tvert i mot. En artikulert og definert pickup er ofte det selv med mye vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hva med titanium hardware kontra aluminum? Hva er "best"? Alu vil jo være lettere men titanium sterkere.

Er det noen som har erfaring med begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun, hvor fikk du tak i skruene, evt. hva er specsene? Jeg trenger noen korte til '61 RI SGen min. Snakk om nydelig R9!

Lurer jeg også på, Audun. Hadde ikke hørt om denne moden før i denne tråden, men ble litt nysgjerrig. Må kanskje prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte skruer, men jeg bestilte på nett fra en amerikansk nettbutikk som førte denslags. Prøvde å få tak i på lokale bygg og jernvarehandler, men det var ikke helt enkelt. Har selvfølgelig glemt å sjekke om jeg har noen igjen, og nå er jeg på et ti-dagers kurs i HV, så er ikke hjemme før neste torsdag. Minn meg på det på PM da, de som evt. er interessert, så skal jeg se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget interessert ettersom jeg ikke har skruer til ABR'en i det hele tatt for øyeblikket! Heldigvis har jeg ikke mangel på gitarer å spille på i mellomtiden :-) Hadde vært storartet og meget broderlig gjort. Skruer er vel noe av det verste å få bestilt fra USA, med mindre du er superheldig og finner riktig på Ebay, Hardware stores sender ikke akkurat USPS First Class, om de først gidder å sende noe utenlands overhode.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere gitarister og kondensatorer? Man må til Vatikanet for å finne like mye "tro"…

De er nok ikke på langt nær så konservative nedi i Vatikanet :P

Når de gjelder de Gibson juksehumlekondisene, så bør folk bare være glade, for inni er det skikkelige fine polypropylen kondiser. Det er noe av det beste du får til audio. Gamle papir og olje kondiser er jo ikke noe å samle på i våre dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.