Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybygd amp!


Anbefalte innlegg

Er nå ferdig med den elektriske biten av en Hiwatt DR504-klon jeg har holdt på med i romjulen. Ampen er basert på en hiwatt, men har en transformator som gir en del lavere spenning enn det den orginale partridgen gjorde i disse forsterkerene. Jeg har også benyttet en classic tone utgangstrafo jeg hadde liggende. Ampen har også fått justerbar bias.

Neste del av prosjektet nå blir å bygge et kabinett til den. Tenkte å lage selve boksen til forsterkeren samt ett 2x12 kabinett i bøk, og utforme det omtrent som dette:

285913_10150337675080236_543040235_99891

En liten video av første prøvetur:

Her følger noen bilder fra byggeprosessen.

IMG_9914.jpgIMG_9917.jpgIMG_0092_zps9964b2b3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hos meg viser det 101 visninger. Jeg er ikke sikker på om det telleverket alltid er helt pålitelig...

Hva er det du har montert filterkondensatorene på? Spikerplate eller lego-brett?

Ser forøvrig ut som en kul forsterker. De små filterkondensatorene øverst til venstre, er de festet på noe fornuftig vis eller ligger de bare løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ser bra ut! hadde vært kult med en demo av en av pedalene dine på ampen også :)

Det kommer etterhvert. Må bare få på plass noen høytalere som funker fint med den først.

Ser at jeg ikke har slengt ut de siste bildene. Har kommet lenger enn dette nå og. I dag eer kabinettet ferdig, bortsett fra lodding og bein. Boksen til ampen er også beiset. Slenger ut bilder av dette når jeg kommer meg hjem fra Nordsjøen.

IMG_0115_zps01208f80.jpg

IMG_0112_zpse2ae7881.jpgIMG_0116_zpsecb9b1f3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg viser det 101 visninger. Jeg er ikke sikker på om det telleverket alltid er helt pålitelig...

Hva er det du har montert filterkondensatorene på? Spikerplate eller lego-brett?

Ser forøvrig ut som en kul forsterker. De små filterkondensatorene øverst til venstre, er de festet på noe fornuftig vis eller ligger de bare løst?

Godt observert, de montert på en lego-plate. Dette for å slippe å lime dem rett i chassiet, sånn at de blir lettere å bytte når den tid kommer om 20 år.

Kondensatorene til venstre er nå også montert på legoplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå begynner det å likne noe! Slik ser herligheten ut nå, med matchende Gorm-pedalbrett...

Mangler fortsatt å skru fast fronten på toppen, noen flere skruer i høytalplata, samt spikke til og montere føtter. På sikt skal den nok få en logo også.

IMG_0262_zps0d5678f2.jpg

IMG_0263_zpsb9d127d1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.