Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

25.5" Drop-A Hvilken streng?


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg kjører .60 i bunn på en 6 strenger med samme skala i Drop Bb/B, men avogtil Drop A også.

Funker fint. Blir ikke for løst, kunne godt vært litt tightere, om du spiller hovedsaklig i Drop A, så er det vel like greit å gå for litt tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen folkens.. Ja, skal kjøpe litt forskjellig. Det meste av instrumentforretninger i Oslo var stengt hele dagen i dag, siden det er nyttårsaften..
Men 4Sound oppved Grünerløkka var åpen, så jeg stikker til byen å kjøper no forskjellig strenger der, så for jeg testa hva som er best.

Skal sies at jeg har ett stort problem jeg må bli kvitt, og som påstått hobbymusiker, er dette fløut å innrømme.

Før i tida kunne jeg plukke opp whatever, å spille fletta av den on stage kvelden etterpå..

Jeg vet ikke hva som har skjedd i det siste, men jeg har blitt en slave av utstyret jeg spiller på..
Ting som tidligere ikke enset meg engang... litt ugjevn strengehøyde, dings i treverket, en gammel streng..etc..
Ting setter seg i psyken min når jeg skal spille, og det ligger der og ødelegger for huet mitt når jeg speller.

DETTE skal det bli en slutt på i det herrens år 2013. Forbanna irriterende!!!

For noen år sia hadde jeg klaska på den strengen som hørtes fornuftig ut ved første tanke, og ferri med det liksom.. bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen folkens.. Ja, skal kjøpe litt forskjellig. Det meste av instrumentforretninger i Oslo var stengt hele dagen i dag, siden det er nyttårsaften..

Men 4Sound oppved Grünerløkka var åpen, så jeg stikker til byen å kjøper no forskjellig strenger der, så for jeg testa hva som er best.

Skal sies at jeg har ett stort problem jeg må bli kvitt, og som påstått hobbymusiker, er dette fløut å innrømme.

Før i tida kunne jeg plukke opp whatever, å spille fletta av den on stage kvelden etterpå..

Jeg vet ikke hva som har skjedd i det siste, men jeg har blitt en slave av utstyret jeg spiller på..

Ting som tidligere ikke enset meg engang... litt ugjevn strengehøyde, dings i treverket, en gammel streng..etc..

Ting setter seg i psyken min når jeg skal spille, og det ligger der og ødelegger for huet mitt når jeg speller.

DETTE skal det bli en slutt på i det herrens år 2013. Forbanna irriterende!!!

For noen år sia hadde jeg klaska på den strengen som hørtes fornuftig ut ved første tanke, og ferri med det liksom.. bah!

dette høres strengt tatt ut for meg som at du har kommet såpass langt at det er de små tingene som gjelder.

ta f.eks proffe skiløpere, eller andre sportsutøvere. det skal ikke mange millimeterne av forandring til før ting går rett i dass.

det du beskriver trenger ikke være noe negativt, og du trenger nok ikke å ha det som nyttårsforsett å kunne klare å traktere alt du plukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. Bare slo meg at jeg nesten var på tur å bli korksniffer :P

En kamerat av meg har en Les Paul fra fjortenhundre-og-pil-og-bue.. En skikkelig gammel trøsker. Når du speller så hører du at elektronikken henger å slenger, det knatrer og knitrer, og alt er baaare stas :D

Prøvde den for noen år siden, og det var skikkelig bra rocke øks :D
Prøvde den igjen her i fjor sommars, etter jeg hadde sitti å perfeksjonert instrumentene mine til randen av galskap...
Klarte ikke spelle på den lengre. Det bare gikk ikke :S

bah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, viser seg at tuner posten ikke hadde stort nok høl..
Etter en kjapp telefon til Allen Hunter og litt googling, så var vel schaller nøklene på JP modellene kjent for detta...
Men skulle ta 10min å drille opp detta.. Hakke utstyr for det, så blir skrinlagt til utti uka igjen.

Til da for jeg tåle litt slapping og strengeskurr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennet for en .046 streng stemt i E tilsvarer en .068 stemt i A (syv halvtoner lavere). Og etter min smak er en .046 stemt i E på den slappe siden av hva jeg trives med, så man bør ikke ha noe tynnere enn .068 for dyp A på 7-strenger i den skalaen, IMHO. Det er en grunn til at barytongitarer og basser har større skalalengde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.