Web Analytics
Gå til innhold
Norstorm

25.5" Drop-A Hvilken streng?

Anbefalte innlegg

Speller på en standard 25.5" 7 strenger, og skal spille i drop-A.. Hvilken streng gauge brukes da for å få sånn høvelig samme belensen i spennet som resten av strengene??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det greit å vite hva slags strenger du bruker foruten den som skal droppes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den skalaen så ville jeg ikke turt å gå lavere enn .68 i fare for at det fort blir sloppy og ustødig tone. Kjører A-standard selv med .68 i bånn.

Endret av Straymond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du rett i. Jeg kjører ball-end fra halsen og ned i Trem. Jeg får ikke den tykkeste delen inn i stemmeskrue-tårnet og har et par cm stikkende ut. Ser litt ludo ut ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stock tuning jeg kjører.. Så det blir vel: A-E-a-D-G-B-e

Resten av strengene, kjører jeg ett .10 til .46 sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at det blir altfor slapt til A. Du vil mest sannsynlig irritere deg over at tonen forandrer seg så fort du endrer picking-styrke. Da ville jeg heller brukt troll sitt utgangspunkt og justere ut i fra det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

64 er sikkert greit hvis du liker tynne strenger. Prøv det du, og gi oss en lyd om hvordan det gikk ;)

Ellers er det som nevnt av Straymond at pitchen kan andre seg, det er litt kjipt :P Men så er jeg vant til å bruke 11-52 i standard på de tynneste strengene da ;)

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.