Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Esp ltd M-1000FM skifte til passive mikker


Frevev

Anbefalte innlegg

Holder på å vurdere å skifte ut EMG mikkene i esp gitaren, og lurte på om noen andre har noen

erfaringer med dette? Vurderer å sette inn Seymour duncan Jazz mikker, SH og JB mikker noe lignende oppsett

som i ESP Horizon gitarene. spiller en del metall, men tenkte å bruke noen mikker som er gode egner seg til mer enn

bare metall, god tonalitet og takler overtoner etc godt. :)

Noen som vet hva som skiller SH-1n og 2n osv?

så om noen har noen invendinger om disse pick-upene tips meg! :P

Kunne trengt litt generell input på akkurat dette feltet, er det nødvendig å bytte volum/tone pot-metre

i overgang fra aktive til passive pick-ups eller går det greit?

regner med jeg kan plukke av batteri-holdere/ evt bare lodde fri ledningen og legge den til sides?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har JB og 59` i min Horizon, jeg spiller metal, men og gammal klassisk Rock`n Roll, de funker bra til det meste. Jeg valgte akkurat det oppsettet pga av det. Men du mister sef litt "pick attack" med passive pups, men får igjen en mer organisk tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del research og etterspørsel fra andre folk, så kom jeg frem til at jeg skal bytte ut EMGene i ATXen min med SH1/SH5.

Lest mange gode reviews om Sh-5 Custom, skal visst være ganske bra mikker for alt fra rock til metal :) Har ikke fått installert dem ennå, gjør det i julen. Men du kan jo lese litt reviews og vurdere en SH-5 fremfor SH-4. Vet det er en del som ikke blir helt venn med Sh-4 når det kommer til veldig high gain bruk.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.