Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spammere inntar forumet.


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Det er ikke noen manuell kontroll på nye brukere. Derfor slipper en og annen spammer gjennom. De rekker stort sett bare å poste i statusfeltet før vi hiver dem ut.

Den vrien der med å svare på noe i statusfeltet var ny.

For å være ærlig, synes jeg at vi som modererer er ganske gode til å utestenge, og fjerne innlegg ganske kjapt. Vi vurderer det dit hen at det er viktigere at reelle medlemmer får bruke forumet med en gang, enn at det dukker opp noen få spam-meldinger i statusfeltet.

Plagsomt, ja, helt enig, men utålelig, nei, det synes jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det at de svarer på eksisterende statusmeldinger er en ny vri. Fint at det sies ifra.

Men for å bruke tråden til noe konstruktivt, synes dere at det er viktigere å stenge ute disse slik at moderatorer må godkjenne nye medlemmer manuelt, med det det innebærer av arbeid for oss, og ikke minst like viktig ventetid for nye medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi moderatorer ikke ser innleggene som kommer i statusen til brukerne før vi får melding om det. Men hvis dere er flinke til å gi oss melding så fort dere ser slikt og gjerne med link til statusen der spammerne har postet, er det fort gjort for oss å fjerne de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er en stayer her, og ser ikke noe behov for at innmelding må skje umiddelbart. Jeg syntes vel å se et mønster i at svært mange har en annonse som første innlegg. Og en annonse kan da vel ikke haste så inn i granskauen at de ikke kan vente på å få godkjent et medlemskap.

Men at det blir merarbeid for dere moderatorer er jo noe annet, som dere selv må ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk kanskje vet er jeg Admin på et annet forum her til lands og der må nye brukere godkjennes. Jeg sletter kanskje 10 slike daglig. Statusoppdateringen min her renset jeg etter 14 slike meldinger og låste den. Merarbeid for mods/admins eller brukere? Jeg bare spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.