Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Info om Westone.


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Jepp. Har et bass stående som jeg ikke vet så mye om. Westone spectrum series II.

Aktive mikker, og et par ekstra brytere som forandrer lyden (vet ikke eksagt hva de gjør). 24 bånd. Googla litt og fant ut at det er en bass fra 1988.

Made in Korea. Lettspilt. Lyden vet jeg ikke så mye om. Da jeg aldri har prøvd den over et skikkelig anlegg.

Noen som vet mer? Ca. verdi? Mer enn en pakke salami?

post-11391-0-43431800-1353788375_thumb.jpost-11391-0-29300200-1353788408_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil, var disse ganske vanlige på åttitallet. Typisk "åttitallsbass", så skal du få noe for den, må du finne noen som vil ha det.

Noe av problemet er vel at det finnes drøssevis av denne typen basser fra litt mer anerkjente merker, som for eksempel Ibanez, så den er nok litt tungsolgt.

Fortsatt forutsatt at jeg husker rett, var disse av helt kurant kvalitet, uten at ståpelsen ble så veldig høy på meg. Jeg synes åttitallsbasser kan være litt sjarmløse og døde.

Dette er jo bare min mening, men jeg tviler på at du får særlig mer enn en tusen-femtenhundre for den, og da bør du stelle den litt først. Bruksverdien er nok høyere enn salgsverdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westone ble laget to steder.

1. Matsomuko - meget annerkjent (merker som aria pro, westone, epiphone, washburn osv) og laget i min mening noen av tidenes beste gitarer på tidlig 80 taller (subjektivt)

2. Korea (flyttet produskjon dit i 1988, forøvrig begynte de å lage gitarer på 1950 tallet)

Det er ikke alle modeller man kan skille dette på, da noen ble laget i japan og noen i korea. Grunnen til dette var at produksjonen i ca 1988 ble flyttet til Korea, og modellene som er rundt 1987/1988 kan være enten eller.

Her er noe mer info om bassen.

http://westone.info/spectrum2bass.html

Modellen du har er en SPB311SW

Wiring:

http://www.westone.i...b311/index.html

1 switch er aktiv mic av eller på

Ellers vil brukt pris på disse avhenge av produksjonsland, modell og stand, og alt om det er samler eller ikke som kjøper.

Bruktpris ligger vel på rundt 700-1000 kroner vil jeg tro. I grunn synd at de ikke får mer annerkjennelse i min mening.

Endret av Birkman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par Rails opp gjennom tidene. Artige (men ikke veldig bra) basser. Ellers har jeg i flere år vært på utkikk etter en Westone Thunderjet gitar. Mest for gamle minners skyld men synes å erindre at det var en knakende god gitar (men vi snakker 17-18 år siden jeg hadde en slik og ting forandrer seg :) )

http://www.westone.i...thunderjet.html

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Westone Thunder (et eller annet) bass, Westone Spectrum dx, Westone Pantera, samt Aria pro 2 rsx70, samt at jeg har en Aria pro2 Integra. Det inntrykket jeg har av Westone og Aria(for de er vel produsert av samme fabrikk) er at det jevnt over er veldig lettspillte og gode instrumenter, men noe kjedelige i lydbildet. Dette med unntak av Panteraen med nye mikker, og Integraen som har (ihvertfall i mine ører) rett og slett råfet lyd.

Rsx70 har forresten meget bra cleanlyd...

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.