Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

L.R. Baggs Venue DI


Audun

Anbefalte innlegg

ok. har aldri kjøpt en slik selv , har bare lest litt på hjemmesidene. Har pickupsystem fra fishman i den ene akustiske, og den låter faktisk bedre elektrisk enn akustisk ;) Det må jo sies at pickupsystemet i den er dyrere enn gitaren og den har flammelønn topp, noe som vanligvis ikke er brukt i akustiske gitarer men mye i elektriske:) plukka ut den driten som var installert når jeg kjøpte den og fikk installert en lydhulls bucker fra Fishman jeg hadde liggende , som jeg egentlig hadde tenkt til en mye dyrere furch gitar. Men jeg fikk plutselig angst for å ødelegge vintage feelinga i Furchen og da gikk systemet til min billige Fender T-Bucket.

Det morsomme er at mic'en koster 200 kr mer enn gitaren:)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller sammen med en som bruker en slik, han testet den på en spillejobb vi gjorde for litt siden og den låt veldig bra!

Har ikke testa den selv (Bruker Axe FX2 på akustisk gitar)

har hørt mye bra om Aura systemene til Fishman jeg også.. kunne godt tenkt meg en onboard preamp av denne typen i den ene Furch gitaren min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Drar opp igjen denne.

Fishman Aura Spectrum eller LR Baggs Venue?

Monterte nettopp en passiv LR Baggs M1 i scenegitaren, veldig fornøyd med den, men trenger en god og fleksibel DI. Bruker en Presonus Bluetube som DI i dag, men den har lite fleksibilitet. Virker som om Venue har det som trengs, men Spectrumen er hakket mer avansert. Noen med erfaring med begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Radial sin Tonebone PZ-Pre er også en solid preamp/DI til akk gitar. Den kan ta to input, enten fra to instrumenter eller samme instrument dersom man har to systemer innstallert. Den har ikke innebygd tuner, men eget input for tuner og muteknapp. Den har EQ, boost, effektsløyve m-av/på knapp, utgang til sceneamp m.m. Utformet som en murstein, tåler mye. Eide en før, men solgte den fordi det ikke er seperat EQ på de to inputene og ikke to XLR utganger heller. Hadde den hatt det ville den vært perfekt for mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en Fisman Aura Spectrum. Veldig fornøyd med den så langt, meget gjennomtenkt sak. Den fikser også problemet med begrensningene i lyden når man kjører piezo eller lydhullmikker i det man kan blende inn såkalte images, lydbilder basert på gitarmodellen og studiomikker. Da får man mer "akustisk" lyd ut i PA. Ellers har den alt jeg trenger. Glimrende til hjemmeinnspilling også. Det eneste negative jeg har å bemerke er at tuneren kunne vært mye bedre, men man kan i verste fall kjøre en pedaltuner i TRS-effektloopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Spekulerer litt på denne, så jeg lurer på om noen her har erfaring med den. Den er ikke direkte billig, så jeg vil sjekke litt før jeg evt. handler.

Det som tiltaler meg er mute/tuner- funksjon, og ikke minst boost- funksjon.

Finnes det alternativer som har de samme funksjonene?

http://www.lrbaggs.com/venue/

Hm... Ser at du ligger 2,5 år foran meg her Audun. Hvordan gikk dette? Kjøpte du en Venue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.