Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny serie med gitarer fra Fender - American Vintage


StianJ

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det så stor merkbar forskjell på 7.25 og 9.5? Min strat har 9.5, og må innrømme at det er veldig behagelig, men jeg kan jo ta feil...

Hør godt etter på bendingene til Gilmour på P*U*L*S*E, så merker du forskjellen et par ganger... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor og når, men det skjer flere steder på skiva. Ikke så mye at det er ille, men man legger merke til det :) Det er bare sjarmerende, synes jeg! Så lenge det ikke er verre enn det er. Kjører et veldig Gilmour-ish setup på min Strat, og det er flere ting ved det som jeg godt kan skjønne at folk ikke liker. F.eks. «countrybending» med flytende trem, den strengen man ikke bender synker jo litt i pitch :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor og når, men det skjer flere steder på skiva. Ikke så mye at det er ille, men man legger merke til det :) Det er bare sjarmerende, synes jeg! Så lenge det ikke er verre enn det er. Kjører et veldig Gilmour-ish setup på min Strat, og det er flere ting ved det som jeg godt kan skjønne at folk ikke liker. F.eks. «countrybending» med flytende trem, den strengen man ikke bender synker jo litt i pitch :D

Og da er det jo bare å sette på en ekstra fjær, så er det problemet ute av verden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle instrumenter har sjarm, men det er da ikke nødvendig å lage en tro kopi av 50-60 år gamle instrumenter for å få vintage lyd. Jeg samler gjerne på gamle gitarer, men skal jeg kjøpe nytt må det være en moderne konstruksjon. Fender-gitarer som merkes vintage er gjerne ganske dyre også, til serieproduserte å være. F.eks. er telecasterne i denne serien sikkert greie gitarer, men de de er etter min mening sjanseløse i en sammenlikning med f.eks en nyere TAG eller Suhr Classic T. Radius, individuell intonasjon av hver streng og et moderne halsfeste som gir lettere adgang til de øvre båndene er mer enn nok til å tippe vektskålen for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, er det ikke noe problem å finne Fender-gitarer som har mikset vintage konstruksjon og design med mer moderne features. Det finnes vel nesten ikke den konfigurasjonen du ikke kan få i en eller annen produksjonsmodell fra Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Suhr Classic er jo grisebillig...

Suhr og TAG ligger vel omtrent midt mellom Fender Am-standard og Fender CustomShop i pris så det er ikke så galt. Er det forresten noen som vet hvordan AM-vintage vil bli priset?

Edit: ser at FenderCS er priset fra rundt $2k til $6k så de rimeligere variantene er priset omtrent som TAG og Suhr. (Mine sammenligninger gjelder telecastere).

For sammenlikning:

Fender Am-vintage tele hos 4sound: kr.15.304,-

Suhr Pro T: ca $2k+frakt og moms , estimert kr 17.250,-

Suhr Custom T eller TAG i classic utførelse: ca $2500+frakt og moms, estimert kr 20250,-

PS! Nåværende priser f.eks på ebay tyder på at det ikke er mye å spare på privatimport av Fender's masseproduserte modeller.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.