Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Endelig Gibson


Heilage

Anbefalte innlegg

Tok ned en sånn gitar fra veggen hos Musik-Magazinet i Bergen for litt siden...men jeg ble ikke imponert. Ble litt for mye plastic til 13.000 kr etter min mening.

Er det ikke bare en påkostet LP Studio da?

Nei, folk har kanskje forskjellige forventninger. Mer eller mindre samtlige Gibson-gitarer er fine etter min standard, som sikkert ligger langt lavere enn ymse andres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse NGD-trådene er ikke opprettet for at folk skal snakke dritt om innkjøpet man har gjort. Say something nice or shut up..

En får ikke lov til å si meningen sin altså?

Når folk poster NGD må de også tåle ulike tilbakemeldinger fra folk som har erfaringer fra gitaren det gjelder.

Uansett, det var ikke ment for å såre noen.

Men hvorfor bruke plastikk-innlegg på en gitar i den prisklassen egentlig?

Er det så stor prisforskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Har en splitter ny Studio selv, og regner med at din er enda noen hakk hvassere og bedre, da er det en kongegitar!

Og av respekt for den lykkelige eier av ny gitar er det helt unødvendig å kritisere på den ene eller andre måten. Da kan man heller finne andre tråder for å si sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Har en splitter ny Studio selv, og regner med at din er enda noen hakk hvassere og bedre, da er det en kongegitar!

Og av respekt for den lykkelige eier av ny gitar er det helt unødvendig å kritisere på den ene eller andre måten. Da kan man heller finne andre tråder for å si sin mening.

Dette begynner å bli tåpelig.

Nå var det ikke akkurat kritikk mot trådstarter sin gitar, det eneste jeg skrev var at "en kan lage mye pent av plastikk",

hvor jeg henviste til innleggene på grpiebrettet. Noe som forøvrig trådstarter selv kommenterte var av plastikk.

Gitaren er fin å se på, som med andre Gibson-modeller, ingen tvil om det.

Men selve kvaliteten appellerer ikke til meg, that's all. Då holder jeg meg heller til ESP, Dean Custom Shop og Heritage-gitarer.

Men det er meg :)

Men greit nok, jeg skjønner settingen her inne nå og skal passe tungen min fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-10219-0-59131100-1346435334_thumb.g

Det var nok et hint av sarkasme og spydighet i mitt siste innlegg, men det får så være. Jeg må si jeg lurer på når det er "bra nok", for noen.

At det er f.eks. akryl-inlays bryr meg faktisk ikke så veldig mye. For å være ærlig hadde jeg satt pris på om slikt ble ofret for at f.eks. treverket, finish, hardware var bedre gjennomført. For det er det på denne.

HenningSB: Den låter godt, synes jeg. Det sitter Gibson '57 i begge posisjoner, og den har en fantastisk cleanlyd, men den vrenger godt også. Personlig merker jeg at jeg ikke har noe imot bakt lønn på gripebrettet,men jeg har ingen formening om hvordan en LPC med ibenholt er heller, har aldri prøvd det. For en som meg, som ikke helt klarer å få seg til å like Studio/Standard og andre Les Pauler i samme prisklasse, finnes det ingen bedre. Jeg har kanskje rar smak, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å være kritisk til gitarer her inne, men akkurat i tråder der man, sprekkferdig av stolthet og glede og ikke så rent lite nyforelsket, presenterer sin nyervervelse, passer det kanskje ikke så veldig godt. Masse folk er som er storkritiske til spesielt Gibson og Fender, så det i seg selv er du ikke alene om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du denne låter? Er keen på en selv, men usikker på hvordan lyden er med tanke på baked maple halsen

Grattis til Heilage med ny gitar :)

Men jeg må bare spørre, i all min uvitenhet, kan det virkelig være hørbar forskjell som resultat av forskjellig treverk i halsen på en gitar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Heilage med ny gitar :)

Men jeg må bare spørre, i all min uvitenhet, kan det virkelig være hørbar forskjell som resultat av forskjellig treverk i halsen på en gitar??

I og med at det likevel er ørsmå forskjeller på hver enkelt gitar, så tipper jeg at det er veldig vanskelig å skille. Da er det nok lettere å skille ut de som er chambered mot de som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.