Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Endelig Gibson


Heilage

Anbefalte innlegg

Sånn gikk det seg til. Plukket den opp i dag, og kan iallefall informere om et par ting:

- Gripebrettet ser ikke ut som på bildene hos Gibson. Ser egentlig ut som vanlig rosentre.

- Den er definitivt i mahogny, solid vekt på den.

- Det er små tegn på at den ikke er like gjennomført som jeg vil anta en Custom er. Bittesmå kosmetiske ting som tyder på at det er litt mer samlebåndsarbeid. Detaljer kan gis om ønskelig.

- Gibson '57-pickups er fete

- Det lukter godt av Gibson-kassa :P

Jeg har ikke minnekort i speilrefleksen, så det er bare kjipe mobilbilder som ikke viser hvor fin den. Når det er sagt, er det en deilig gitar. Spiller nesten av seg selv, skulle en tro.

post-10219-0-63752300-1345839913_thumb.j

post-10219-0-28166600-1345839922_thumb.j

post-10219-0-23883300-1345839932_thumb.j

post-10219-0-10423300-1345839941_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er baked maple i gripebrettet på disse og jeg har sett enorm variasjon i fargeaspektet på disse. Enig i at det nesten kan se ut som rosewood. Testet en slik på 4Sound Sandnes nylig. Mye gitar for pengene.

Grattis

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med knall gitar!

Har tilsvarende i Goldtop-utførelse - er knakende fornøyd. Enig med deg i at gripebrettet fremstår som mørkere enn på originale Gibson-bilder.

Det kjipeste er plast-inlayene - ikke helt MOP replika, for å si det pent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott gitar! :D Jeg har også sett litt på denne, så jeg håper du kommer tilbake med noen meninger om gitaren! Baked maple er ikke noe dårlig alternativ det, bruker ikke Suhr det i gitarene sine? Det kan dog variere litt i utseendet på treverket, men din ser veldig bra ut. Btw, om du vil ha en mørkere farge i gripebrettet så kan du bruke sitron saft/olje. Fun fact, det innholder egentlig ikke sitron etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikkje anbefale å sause inn gripebrettet med sitronsaft.

Gratulerer med flott gitar! :D Jeg har også sett litt på denne, så jeg håper du kommer tilbake med noen meninger om gitaren! Baked maple er ikke noe dårlig alternativ det, bruker ikke Suhr det i gitarene sine? Det kan dog variere litt i utseendet på treverket, men din ser veldig bra ut. Btw, om du vil ha en mørkere farge i gripebrettet så kan du bruke sitron saft/olje. Fun fact, det innholder egentlig ikke sitron etter hva jeg har hørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.