Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x 2


Ichi

Anbefalte innlegg

Ramla innom B-varesalget av Eaglegitarer på Backstage i Sandvika i går og endte opp med disse to nye gitarkameratene her.

dsc00257of.jpg

I forhold til prisen var det et godkjøp, betalte 995 for bassen og 1495 for gitaren. Kvaliteten er omtrent på linje med Squier, gitaren et hakk over. Pen lyd og pen finish, ingenting å utsette. Gikk over dem og tighta skruer og bytta strenger på gitaren, etter det var det bare noen minutters intonasjon før de spilte akkurat som de skulle.

Telen er i mine øyne alt for blingete, gull, abaloneinnlegg og fjas er ikke min greie. Men etter å ha testa de andre Eaglegitarene måtte denne likevel bli med hjem, lyden var veldig bra med svært mye sustain, lettspilt over snittet tykk hals og med P-90en i neck som rosin i pølsa. Velbygd mahognykropp med lønnetopp og matta hals. Ikke dum. Fylte et tomrom i gitarsamlinga mellom det fenderske og gibsonske. :D

Bassen er lettspilt, lett og har feit bånn og klar lyd i P-pickupen. J-pickupen er jeg ikke helt fornøyd med, litt støy i bakgrunnen der og lav output. Men det er jo mulig å fikse på ganske lett. Helt OK bass, bedre enn jeg forventa til prisen.

Det eneste jeg har å usette er tvilsom plastoversadel på begge to, de vil bli bytta ut snart.

Endret av Ichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte/vurderer selv en slik gitar, men da Les Paul typen de har. Dette vil bli min andre el-gitar og kommer til å bli like mye spilt, og jeg ønsker at kvaliteten skal være lik eller bedre enn den jeg har. Jeg har en Sunn Mustang av den gode årgangen, som de sier, skal vel være omtrent som mexico gitarer eller enkelte heldige eksempler bedre. Dette er bare for å gi en pekepinn på hva jeg har kvalitetsmessig. Kan bruke rundt 3000, så kan jo eventuelt oppgradere delene på denne eventuelle gitaren. Mener du at det er verdt det ut ifra din egen erfaring med Eagle, Ichi? Eller burde jeg heller kjøpe noe litt mer kjent fra Epiphone eller Squier and so on?

Takker for svar og eventuelle synspunkter, haha. Blei litt mye, er litt bedugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, folkens! Var oppe og testa bass og tele på skikkelig sterker hos nabo'n i går kveld, og lyden var upåklagelig.

BRS, har både Squier og Epi, og Telen fra Eagle er bedre kvalitetsmessig og lydmessig enn begge (har Squier Tele og Epi LP). Fender Mex-tele kvalitet på mitt eksemplar minst, har også spilt på USA-produserte som var dårligere lyd i. Men jeg testa også en lekker Eagle Tele Thinline som ikke hørtes bra ut, og et par andre jeg ikke var så imponert over. Testa ikke LP-modellene på forsterker, men håndtverksmessig så de ut til å være i klasse med Epi Standard LP eller bedre. Ville nok ikke kjøpt dem for full pris, til det er nok kvaliteten for varierende. Men det så ut til at alle gitarene var testa og dårlige eksemplarer luka ut hos Backstage.

Tør du å gamble litt, får du en LP til 1500 spenn + frakt fra Backstage, tror neppe du trår så mye feil da:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35520767

Ville gått for en av disse tre:

T-467 TA "Les Paul Aged Tiger" - (Veil 3690,-)

T-467 WF "Les Paul" - (Veil 3690,-)

AE-603 TBK "Les Paul Hollow" - (Veil 3950,-)

Gå inn på Eaglemusic og les mer om modellene. Er du misførnøyd med lyden har du jo da penger til overs til nye pickuper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til et par ting:

Nøtta på telecastern er faktisk bein. Gikk også gjennom elektronikken, og alt er bedre enn jeg kunne gjort det sjøl. Skikkelig velgjort. Var litt i tvil angående minipottene og switchen og lurte på å bytte dem, men de er fullstendig sømløse og bedre enn på noen av de andre rimelige gitarene mine. Stemmeskruene er fra Grover, og brua er sannsynligvis fra Gotoh. Liker denne gitaren bare bedre og bedre. Et knallkjøp!

Skal ikke gjøre annet enn å bytte abaloneknottene med hele gullknotter og switchtipen til kremfarga, så er det på med cowboyhatten og ut på veien. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de alle gitarene i butikken i Sandvika, eller var det bare et begrenset utvalg? Vurderer å ta turen innover i morgen for å prøve litt (vil ikke kjøpe billig-gitar uprøvd), men er jo kjipt å kjøre en time om de bare har et par modeller inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen i butikken, resten på lager i kjelleren. Ta en telefon til dem en halvtime før de åpner og hør med dem om de har inne de du vil prøve. De var behjelpelige med å hente opp de jeg ville teste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.